دوشنبه 16 مهر 1403

فونسکا: فوتبال شبیه سیرک شده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فونسکا: فوتبال شبیه سیرک شده است

سرمربی تیم فوتبال میلان پس از باخت تیمش برابر فیورنتینا، تصمیمات داور را در رخ دادن این اتفاق مؤثر دانست.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روند بردهای متوالی تیم فوتبال میلان در سری A که شمار آن به سه بازی رسیده بود، با شکست 2 بر یک این تیم در بازی شب گذشته‌اش (یکشنبه) مقابل فیورنتینا در ورزشگاه آرتمیو فرانکی به پایان رسید. در این بازی پرحادثه، میلان در شرایطی باخت که دو پنالتی‌اش که تئو هرناندس و تامی آبراهام پشت آن ایستاده بودند، توسط داوید دخه‌آ مهار شد. با این حال پائولو فونسکا سرمربی میلان باز هم داوری را در باخت تیمش مقصر دانست.

فونسکا به شبکه DAZN گفت: من به‌عنوان یک عاشق فوتبال می‌گویم که نمی‌خواهم بخشی از این سیرک باشم. الان دیگر هر اتفاقی که می‌افتد را پنالتی می‌گیرند؛ فرقی نمی‌کند که به نفع ما باشد یا به ضرر ما. اینکه با کوچکترین برخوردی خطای پنالتی می‌گیرند دیگر فوتبال نیست و من هم نمی‌خواهم جزئی از آن باشم.

سرمربی میلان در پاسخ به این سؤال که آیا نداشتن مهره‌های کافی برای استفاده از سیستم چرخشی و استراحت دادن به بازیکنان اصلی باعث شکست روسونری شده است، تأکید کرد: فکر می‌کنم که ما تا الان با استفاده از همین سیستم خوب نتیجه گرفته‌ایم. معتقدم این نتیجه بیشتر از اینکه به تعداد موقعیت‌های فیورنتینا مربوط باشد، به هجومی و جنگنده نبودن خودمان مربوط می‌شود. در نیمه اول خیلی راحت به حریف اجازه دادیم که با یک پرتاب اوت به گل برسد و در دوم هم همین اتفاق با یک توپ بلند رخ داد. من به بازیکنانم گفتم که مسئله ما نه ضعف تاکتیکی است نه حمله نه دفاع. وقتی نمی‌توانید دو پنالتی را به گل تبدیل کنید، بردن بازی سخت می‌شود و دیگر فرقی نمی‌کند که چند موقعیت داشته باشید. علاوه بر این، سانترهای‌مان روی دروازه فیورنتینا هم جالب نبود.

شکست میلان مقابل فیورنتینا به سود اینتر

برخی از تصمیمات فونسکا نیز حاشیه‌ساز شد از جمله بیرون کشیدن کریستین پولیسیک و رافائل لیائو در نیمه دوم که هر دوی آنها از این تصمیم ناراضی بودند. همچنین بعد از سوت پایان بازی تئو هرناندس، کارت قرمز گرفت که ظاهراً دلیل آن توهین به داور بوده و به این ترتیب بازی بعدی تیمش را از دست داد.

سرمربی پرتغالی در باره این اتفاقات خاطر نشان کرد: تعویض لیائو تاکتیکی بود چرا که در آن مقطع با فرستادن اوکافور به میدان می‌خواستم به بازی‌مان عمق بیشتری بدهم. در مورد پولیسیک هم او مصدوم شده بود و من نگران تشدید مصدومیتش بودم. فکر می‌کنم که چوکووئزه با ورودش به میدان تأثیرگذار بود و موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کرد. درباره اتفاقی که برای تئو رخ داد هم چیزی نمی‌دانم.