جمعه 8 تیر 1403

قاب دوم مناظرات واکنش‌های متفاوت نامزد‌های انتخاباتی را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
قاب دوم مناظرات واکنش‌های متفاوت نامزد‌های انتخاباتی را به تصویر می‌کشد

محمد عرفانی مدیر کل انتشار معاونت فضای مجازی رسانه ملی در گفتگو با میز خبر با اجرای حمید رضا مدقق شبکه خبر درباره قاب دوم مناظرات در تلوبیون گفت: یکی از موارد مهمی که در دوره تحولی سازمان صدا وسیما مورد تاکید بوده استفاده از فناوری‌های نوین در برنامه است که بتوانیم پیام برنامه‌ها را به مخاطب منتقل کنیم.

وی ادامه داد: حالا این روز‌ها که مناظره برگزار می‌شود حواشی مناظره‌ها مورد توجه مردم و رسانه‌هایی که منعکس کننده ابعاد مختلف مناظره هستند قرار می‌گیرد.

عرفانی عنوان کرد: طراحی به این صورت شد که ما مجموعه‌ای از پیشنهادات را به ستاد انتخابات سازمان دادیم و یکی از آنها هم دوربین دوم و نمای دوم مناظرات بود. مخاطبان در این شب‌ها که مناظره‌ها برگزار می‌شد اگر شبکه آرا را از تلوبیون مشاهده کنند متوجه می‌شوند بعضی از واکنش‌ها که نامزد‌ها به همدیگر دارند و یادداشت‌های آنها و قاب‌های متفاوت را مشاهده خواهند کرد.

مدیر کل انتشار معاونت فضای مجازی رسانه ملی توضیح داد: هنرمندان و تصویربرداران که در پشت دوربین قاب دوم ایستادند تصاویر متفاوتی را با 6 دوربین از شبکه آرا منعکس می‌کنند. بیش از 50 درصد قاب‌های شبکه آرا با شبکه یک متفاوت است و واکنش‌های متفاوت را می‌بینند. در قاب اصلی ثانیه شمار نداریم، اما در قاب دوم این ثانیه شمار را دقیق داریم. ما قبلا در برنامه‌های دیگر هم تجربه داشتیم و در مناظره‌ها کارگردانی متفاوت و مستقلی را شاهد هستیم.

عرفانی عنوان کرد: از سال 1400 محتوای معاونت سیما را در قالب‌های مختلف در سریال، فوتبال، برنامه‌های سرگرمی را در تلوبیون داشتیم و عدد قابل توجه را هم مورد توجه قرار می‌گرفت. البته در نوروز آماری از انعکاس و امتداد محتوای سازمان در فضای مجازی ارائه کردیم و در انتخابات هم محتوایی که سازمان در برنامه‌های مختلف منتشر می‌کند را در فضای مجازی منعکس می‌شود.

وی افزود: آمار یک هفته‌ای که مشاهده می‌کردم نزدیک به 400 میلیون بار بازدید داشتند و تعداد محتوا‌ها هم بعضی هم تکرار شونده است در مناظره اول قریب به 290 میلیون بار مصرف شده و این در دوره زمانی دو الی سه روزه بررسی شده و بعضی از آنها امتداد دارد و مصرف آنها همچنان ادامه دارد.

مدیر کل انتشار معاونت فضای مجازی رسانه ملی خاطر نشان کرد: این بار با معاونت‌های دیگر سازمان برنامه ریزی انجام دادیم و قبل، حین و بعد از برنامه اطلاع رسانی انجام دادیم به طور مثال برنامه بدون تعارف دوستان خبر آماده می‌کنند و گفتگو با نماینده نامزد‌ها از خبر 21 پخش می‌شود و در یک بسته یک دقیقه‌ای به مخاطب می‌رسد و این امتداد را از قبل انجام دادیم و تا بعد از برنامه هم ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون