دوشنبه 16 مهر 1403

قبل از السد، شهریاری گفت نکونام را بردارم یا نه!/ فریبا: امیدوارم سهراب در استقلال بماند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
قبل از السد، شهریاری گفت نکونام را بردارم یا نه!/ فریبا: امیدوارم سهراب در استقلال بماند

پیشکسوت استقلال می‌گوید که حمایت او از نکونام خارج از عرف نبوده چرا که هیچ مربی‌ای را هفته سوم عوض نمی‌کنند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود پس از استعفا و جدایی جواد نکونام، با سرمربی موقت توانست از سد هوادار بگذرد تا کمی در جدول شرایط بهتری پیدا کند‌. شاگردان سهراب بختیاری‌زاده حالا کمی از فشارها خلاص شدند و از حالا به فکر بازی بعدی‌شان هستند. از طرفی تیم هوادار با سه امتیاز در قعر جدول چسبیده و از حالا یکی از کاندیدهای سقوط محسوب می‌شود!

بهتاش فریبا در گفتگویی که با اعتماد داشته می‌گوید که استقلال یک مربی مثل گاریدو می‌خواهد. متن مصاحبه را در زیر می خوانید:

* شما از نکونام حمایت می‌کردید، اما او از استقلال جدا شد. چرا این مربی را حفظ نکردند؟ با شرایطی که اتفاق افتاد و آن مصاحبه‌ها و مشاوره‌ها که همه می‌دانند و خیلی نباید راجع به آن صحبت کنیم به نظرم این اتفاق باید می‌افتاد و این شوک را استقلال نیاز داشت. متاسفانه این پیج‌هایی که درست شده و همه می‌دانیم حساب‌شان به کجا وصل است، خیلی شرایط را مهیا نکردند و از هفته سوم علیه جواد شروع کردند.

* علت حمایت شما از نکونام چی بود؟ خب این عرف فوتبال نیست و حرف من نبود‌. هیچ مربی را هفته سوم عوض نمی‌کنند. پس یک حرف و حدیث‌هایی پشت آن بود. حالا دیگر کارها را انجام دادند و همه می‌دانیم داستان چی بوده! من حمایت کردم که بازی با السد هم نکونام باشد، چون در فاصله چهار روز مانده به این بازی چه کسی را می‌خواستند بیاورند؟ جلوی السد نیمه اول خوب بودیم، اما نیمه دوم حسینی که یک اشتباه هم داشت اگر نبود یک فاجعه رخ می‌داد. در ضمن همین حالا با صدر هشت امتیاز فاصله داریم مربی خارجی تا بیاید کارش را شروع کند باز هم امتیاز خواهیم داد و بخت‌مان برای قهرمانی کم می‌شود.

* درباره حضور سهراب بختیاری‌زاده چه نظری دارید؟ فیلم‌های مصاحبه او را که دیدم خیلی منطقی و مودب و فوتبالی صحبت کرد. فعلا بحث بر سر حضور ایشان است تا بعد یک مربی خارجی بیاورند.

* مربی خارجی می‌تواند به بهبود وضعیت فنی استقلال کمک کند؟ بله، اما امیدوارم که مربی درپیت نیاورند! باز هم گفتم استراماچونی و ساپینتو را همه می‌پسندیدند البته ساپینتو مقداری تند بود من به لحاظ فوتبالی می‌گویم. استراماچونی 6 هفته اول سه امتیاز آورد و ساپینتو 8 امتیاز پس یک گپی وجود دارد نسبت به شناخت مربی خارجی از فوتبال ما. این امتیازاتی که در این وقفه از دست می‌دهیم. حالا باید یک مربی بیاوریم که فوتبال غرب آسیا را بشناسد مثل گاریدو. گاریدو این فاصله‌ای که وجود داشت تا فوتبال و بازیکنان ما را بشناسد به دو هفته رساند، چون تیم ما نسبت به پارسال به لحاظ نفرات سی تا سی و پنج درصد بهتر است. هر چند معتقدم پارسال هم تیم ما قهرمان شد با توجه به گل آفساید و... امیدوارم سهراب هم قبول کند کنار مربی خارجی بماند. هم سهراب و هم نوازی.

* بازیکنان استقلال چند بازی است که مرتکب خطای پنالتی می‌شوند، دلیل اشتباهات فردی این تیم چیست؟ مسائل روحی و روانی است. وقتی تیم تمرکز نداشته باشد همین می‌شود‌. مثل رئال مادرید که تمرکزشان برهم ریخته و تا حالا دو، سه تا مساوی دادند! همه تیم‌های دنیا بعد از مدتی به برزخ می‌روند. تیم ما هم به برزخ رفت و حالا در حال جدا شدن از آن است. دلخوشی من این است که از برزخ رفتن تیم‌های دیگر استفاده کنیم و فاصله‌مان را کم‌کنیم.

* امیدوار به صدرنشینی استقلال هستید؟ صددرصد، به شرط اینکه بستر فراهم شود و مسائل روحی و روانی توسط کادر مدیریت و فنی جمع شود. الان هفته هفتم تمام شد هنوز یک ریال نگرفتند و خیلی‌ها از پارسال هم طلب دارند خب این خودش شوک است! سر تمرین قبل از دربی به شهریاری گفتم به بازیکنان پول دهد، اما نتواستند خب بعدش که مشاور می‌فرستند صحبت می‌کنند و بین اعضای تیم اختلاف پیش می‌آید. من سر تمرین که بودم متوجه شدم از مدیرعامل خیلی ناراحت هستند.

قبل از السد، شهریاری گفت نکونام را بردارم یا نه!/ فریبا: امیدوارم سهراب در استقلال بماند 2
قبل از السد، شهریاری گفت نکونام را بردارم یا نه!/ فریبا: امیدوارم سهراب در استقلال بماند 3