جمعه 30 شهریور 1403

قراردادش محکم نبود / ما یامال را مخفی کردیم: می‌ترسیدیم او را بدزدند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
قراردادش محکم نبود / ما یامال را مخفی کردیم: می‌ترسیدیم او را بدزدند!

جوردی کرویف فاش کرد که لامین یامال را با وجود درخواست ژاوی و تا زمانی که قرارداد خوبی با او امضا کردند، از دید همه پنهان کرده بودند.

به گزارش "ورزش سه"، لامین یامال به تاریخ‌سازی برای بارسلونا ادامه می دهد. گل عالی او مقابل موناکو برای جلوگیری از شکست تیم که تقریباً تمام بازی را با 10 نفر انجام داد (80 دقیقه)، کافی نبود، اما به او کمک کرد تا پس از هم تیمی اش، آنسو فاتی، دومین گلزن جوان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شود.

یامال در 29 آوریل 2023، زمانی که تنها 15 سال و 9 ماه و 16 روز داشت، اولین بازی خود برای بارسا را مقابل بتیس انجام داد. اما قبل از آن او کادر مربیگری و هم تیمی هایش را شگفت زده کرده بود به طوری که ژای قصد داشت از او حتی زودتر استفاده کند ولی کرویف مانع شد.

جوردی کرویف، مدیر ورزشی وقت باشگاه، این را فاش کرد و گفت که قرار بود از یامال چند ماه زودتر نیز در ترکیب تیم بزرگسالان استفاده شود ولی مسئله قرارداد او و اینکه ممکن بود توجه باشگاه های اروپایی را به خود جلب کند، همه چیز را به تاخیر انداخت.

کرویف گفت:«به یاد دارم یامال خیلی زود همه را تحت تاثیر قرار داد. این اتفاق زمانی افتاد که باشگاه هنوز با او یک قرارداد محکم و طولانی مدت نبسته بود و ما می‌خواستیم او را پنهان کنیم تا نه خودش وسوسه شود و نه باشگاه های دیگر برای جذب او اقدام کنند و به نوعی بدزدند. قرارداد او به گونه ای بود که با مبلغ اندکی می توانست از بارسا برود ولی وقتی قرارداد جدید بستیم و مطمئن شدیم رفتنی نیست، به ژاوی برای استفاده از او چراغ سبز دادیم.»

کرویف در ادامه گفت که بهتر است هنوز در مورد یامال صبور باشیم: «علیرغم کیفیت و اعتماد به نفسی که یامال در جمع نخبگان نشان داده هنوز باید محتاط بود. یامال خیلی جوان است و باید به او زمان بدهیم باید بپذیریم که گاهی اوقات او روزهای بهتری خواهد داشت و گاهی خیلی نمی تواند خوب باشدو شاید تصمیمات اشتباه بگیرد.»

قراردادش محکم نبود / ما یامال را مخفی کردیم: می‌ترسیدیم او را بدزدند! 2