چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

قشقایی‌راد: ایران از لحاظ فنی بازی خوبی مقابل شیلی ارائه داد / فرآیند آماده‌سازی تیم ملی هدفمند دنبال شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قشقایی‌راد: ایران از لحاظ فنی بازی خوبی مقابل شیلی ارائه داد / فرآیند آماده‌سازی تیم ملی هدفمند دنبال شد

مربی هندبال کشورمان در رابطه با دیدار تیم ملی مردان ایران مقابل شیلی در مسابقات قهرمانی جهان 2023 لهستان می‌گوید ملی‌پوشان ایران از لحاظ فنی بازی خوبی داشتند و نشان دادند که هندبال ایران به سطح یک دنیا نزدیک شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قشقایی‌راد مربی هندبال کشورمان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال، در خصوص دیدار تیم ملی مردان ایران مقابل شیلی در مسابقات قهرمانی جهان 2023 لهستان اظهار کرد‌: روند آماده سازی تیم ملی برای چشم‌انداز مسابقات جهانی، توسط فدراسیون هندبال با حضور وسلین وویوویچ به عنوان سرمربی در راس تیم ملی آغاز شد. این فرآیند طی چند ماه گذشته کاملا خوب و هدفمند دنبال شد، این تیم به تدریج تکامل پیدا کرد و طرز فکری که وسلین دنبالش بود، نزدیک شد.

وی افزود: خداراشکر ملی‌پوشان پیش از اعزام اردوهای خوبی داشتند. همچنین پیش از شروع مسابقات در تورنمنت چهارجانبه کاتوویتس حضور پیدا کردند، که این رقابت‌ها توانست به بازیکنان تیم ملی خیلی کمک کند. بازی‌های بسیار خوبی از تیم ملی در این مسابقات شاهد بودیم‌. قشقایی‌راد اضافه کرد: طبق این فرآیند تیم ملی مردان ما با اهدافی که وویوویچ دنبالش بود، به یک بلوغ و جاه‌طلبی برای پیروزی رسید. خوشبختانه قرعه خوبی به ما خورد و در اولین دیدار مقابل شیلی که نسبت به مونته‌نگرو و اسپانیا از نظر توانمندی ضعیف‌تر بود، قرار گرفتیم. در بازی اول باوجود اینکه شناخت کمی نسبت به این تیم داشتیم خیلی خوب بازی را شروع کردیم و نیمه اول کاملا مشرف به بازی بودیم. مربی هندبال کشورمان ادامه داد: در نیمه دوم همه چیز خیلی خوب پیش رفت اما شاید برای 5 دقیقه غفلت کردیم و بازی از دست تیم ما خارج شد. چند اشتباه داوری هم در همان دقایق رخ داد، مزید بر علت شد تا ما نتوانیم بازی را کنترل کنیم و 3 امتیاز عقب افتادیم. خوشبختانه با روحیه برد و جنگندگی که طی چند ماه گذشته به بازیکنان القا شده، با یک بازی استثنایی، خیلی هدفمند و همچنین سیوهای فوق‌العاده محمد سیاوشی در دروازه، توانستیم بازی را برگردانیم. در نهایت یک شب به یاد ماندنی برای کشور ما رقم خورد. به مردم کشورم مخصوصا جامعه هندبال این برد را تبریک می‌گویم. شیلی تیم خوبی است و تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی قدرتمند هستند. ما از لحاظ فنی بازی خوبی داشتیم و نشان دادیم که هندبال ایران به سطح یک دنیا نزدیک شده است.