دوشنبه 2 مهر 1403

قصد مداخله در وظایف دولت را نداریم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
قصد مداخله در وظایف دولت را نداریم

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای ما فرقی نمی‌کند کدام دولت سرکار باشد، گفت: ما به هیچ‌وجه قصد مداخله در وظایف دولت را نداریم و در حال حاضر بیش از 300 منطقه را در زمینه‌های آموزش، سلامت و مهارت دانش‌آموزان تحت پوشش قرار داده‌ایم.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین دهقان در حاشیه مراسم رونمایی از طرح‌های ارتقاء عدالت آموزشی و پرورشی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات دقیقی انجام شده تا وضعیت آموزش در مناطق مختلف کشور مشخص شود و مناطقی که در وضعیت بحرانی قرار دارند، شناسایی شده‌اند. این مناطق به دلیل ضعف کیفیت مدرسه، نبود تجهیزات، معلم و عدم دسترسی‌های آموزشی به وضعیت "قرمز" رسیده‌اند که مانع از ادامه تحصیل بسیاری از دانش‌آموزان شده است.

وی افزود: برای این مناطق، برنامه‌ریزی شده است تا با استفاده از آموزش از راه دور و بهره‌گیری از فضای مجازی و هوش مصنوعی، دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تحت پوشش قرار گیرند.

دهقان اضافه کرد: بنیاد مستضعفان در حال حاضر 322 منطقه را تحت پوشش خود قرار داده است و در تلاش است تا در حوزه‌های مختلفی مانند آموزش، سلامت، مهارت‌آموزی و اشتغال، و تأمین زیرساخت‌هایی همچون آب و مراکز درمانی به این مناطق کمک کند. هرچند تأمین و تجهیز زیرساخت‌ها جزو وظایف دولت است، اما بنیاد تلاش دارد تا با همکاری استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و معتمدین محلی، به بهبود وضعیت این مناطق کمک کند.

اعلام جزییات طرح‌های بنیاد مستضعفان برای دانش‌آموزان محروم

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در هر منطقه یک مرکز نمونه تجهیز شده است و رسیدگی به سایر مدارس نیز در برنامه بنیاد قرار دارد تا تمامی دانش‌آموزان از محتوای آموزشی قوی بهره‌مند شوند.

دهقان در پاسخ به پرسشی درباره تعامل با دولت چهاردهم تصریح کرد: برای ما فرقی نمی‌کند کدام دولت سرکار باشد. هدف بنیاد ایجاد دسترسی آموزشی عادلانه برای همه مناطق محروم کشور است و دولت‌ها نیز از این طرح‌ها استقبال می‌کنند. ما به هیچ‌وجه قصد مداخله در وظایف دولت را نداریم و در حال حاضر بیش از 300 منطقه را در زمینه‌های آموزش، سلامت و مهارت دانش‌آموزان تحت پوشش قرار داده‌ایم.