شنبه 14 مهر 1403

"قله‌سازی" از قهرمانان تربیتی کشور در دومین رویداد "الف تا"

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
"قله‌سازی" از قهرمانان تربیتی کشور در دومین رویداد "الف تا"

دومین رویداد "الف تا" با هدف قله‌سازی از قهرمانان تربیتی در کشور و اقدامات الگویی در آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی پارسانیا؛ مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به برگزاری دومین رویداد "الف تا" اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم تحول در نظام آموزشی، قله‌سازی از قهرمانان است و ما افرادی را در مدارس داریم که الگو نمی‌شوند، در آموزش و پرورش قله‌هایی داریم مانند معلم عشایری که دو ساعت در راه است تا به مدرسه عشایری برسد و به کودکان آموزش دهد، این افراد باید الگو شوند.

وی افزود: کاری که معلمان الگو انجام می‌دهند باید معرفی شود؛ "الف تا" به دنبال این است زمینی فراهم کند تا معلمان کارهای تحولی خود را عرضه کنند و این فعالیت‌ها توسط سایر معلمان نقد شود تا برای ادامه ارتقای خود تلاش کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین با اشاره به اینکه سال گذشته از نخستین رویداد "الف تا" استقبال خوبی انجام و 16 هزار اثر ارسال شد که امسال 108 هزار تجربه توسط معلمان در سایت "الف تا" ثبت شده است، افزود: بانک تجربیات در سایت وجود دارد، مستندهایی از مدارس برگزیده سال گذشته تهیه شده است و در رادیو "الف تا" با مدیران و معلمانی که تجارب خود را ثبت کرده و پذیرفته شده‌اند، گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: دومین رویداد "الف تا" از 21 تا 23 شهریور برگزار می‌شود همچنین امسال روایاتی از تجارب را داریم که معلمان و مدیران مدارس، تجارب خود را بیان می‌کنند و گفت وگوی کارشناسی بین آنها ایجاد می‌شود.

پارسانیا بیان کرد: امسال دو بخش تجارب و مدارس پیشتاز را داریم در بخش مدارس پیشتاز 9 هزار مدرسه ثبت اثر داشتند و 62 مدرسه غرفه دارند، این مدارس در نحوه مدیریت خود مدعی تحول هستند.