شنبه 14 مهر 1403

قیمت خرید تضمینی برنج به زودی ابلاغ می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
قیمت خرید تضمینی برنج به زودی ابلاغ می‌شود

عطاءالله هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت 12 میلیون و 500 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که 500 هزارتن آن مربوط به بذر گندم است.

او از پرداخت 80 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: مجموع ارزش خرید تضمینی گندم 212 همت است که 40 همت آن به کشاورزان پرداخت نشده و زمان دقیق پرداخت هم مشخص نیست.

هاشمی با بیان اینکه کشت گندم در استان‌های شمال غرب در حال انجام است، افزود: برآورد‌ها حاکی از آن است که سطح زیرکشت گندم آبی و دیم همانند سال قبل 6 میلیون هکتار باشد.

عضو شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در بخش دیگر اظهارات خود با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی 32 قلم محصول کشاورزی تعیین تکلیف شده است، گفت: براساس قانون شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، 32 قلم محصول کشاورزی مشمول قانون گذاری هستند که در جلسات شورا تعیین تکلیف شدند.

او با بیان اینکه در جلسه 9 مهر شورای قیمت‌گذاری، نرخ خرید تضمینی برنج کیفی تعیین شده است، گفت: با توجه به تعیین تکلیف قیمت خرید تضمینی تمامی محصولات، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان هفته نرخ محصول برنج توسط وزیر جهاد ابلاغ شود.

خبرنگار: آزاده محبی