دوشنبه 28 خرداد 1403

لایحه امنیت شغلی کارگران به زودی به مجلس ارسال می شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
لایحه امنیت شغلی کارگران به زودی به مجلس ارسال می شود

معاون روابط کار وزارت کار تنظیم قراردادها و پیمان‌های دسته جمعی را بهترین مدل در قرارداد عنوان کرد و با اشاره به آماده شدن لایحه ارتقای امنیت شغلی گفت: لایحه به زودی به مجلس ارسال می شود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار وزارت کار امروز با حضور در هشتمین همایش ملی کار با اشاره با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا در کارگاه های بالای 50نفر طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شود گفت: با اجرای این طرح به تحقق عدالت مزدی نزدیک می شویم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: نقش کارگران در تحقق شعار سال و مشارکت در جهش تولید بسیار مهم است. بهره‌وری، نوآوری و خلاقیت با مشارکت کارگران اتفاق می‌افتد و دستیابی با اهداف با کارگران ممکن می‌شود.

معاون وزیر کار امنیت شغلی کارگران را مهم خواند و گفت: لایحه ارتقای امنیت شغلی کارگران در حال آماده شدن است. با همراهی و مشورت اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس توانستیم لایحه ارتقای امنیت شغلی را طراحی و تدوین کنیم که این لایحه به زودی به مجلس ارسال می شود.

رعیتی فرد گفت: رئیس جمهور فقید درباره امنیت شغلی کارگران عنایت ویژه‌ای داشتند. تا پایان اسفند 1402بیش از 300واحد که دارای اعتراض کارگری بودند یا مشکل داشتند، مورد رسیدگی قرار گرفتند و در دولت سیزدهم 10هزار واحد احیا شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث امنیت شغلی زنان باردار باید در برنامه ریزی جدی باشد گفت: مسأله عدالت جنسیتی در اشتغال زنان و عضویت آنان در تشکل‌های کارگری باید توجه شود و همچنین تشکیل بانک اطلاعات در خصوص کار کودکان و تبعیض در حقوق کار باید بررسی شود.