دوشنبه 26 شهریور 1403

لحظات باشکوه اسطوره های دورتموند در یک قاب

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لحظات باشکوه اسطوره های دورتموند در یک قاب

متس هوملس حضور پررنگی در بازی خداحافظی دو ستاره لهستانی سابق دورتموند داشت.

به گزارش "ورزش سه"، در جریان بازی خداحافظی دورتموند برای بازیکنان لهستانی سابقش از جمله یاکوب بلاژیکووسکی و لوکاش پیشچک، حرکت جالب توجه ای از سوی متس هوملز مدافع سابق زنبور ها رخ داد و او به چند جمله ای به زبان لهستانی زا خبرنگاران گفتگو کرد.

بعد از پایان این دیدار یاد بود که یورگن کلوپ سرمربی سابق دورتموند نیز در آن حضور داشت، خبرنگار لهستانی در حال صحبت با دو ستاره لهستانی سابق دورتموند بود که ناگهان متس هوملز در صحنه حاضر شد و به زبان لهستانی به آن‌ها سلام کرد.

سپس خبرنگار از او پرسید:"حالت چطور است که هوملس به زبان لهستانی و با خنده پاسخ داد:"صبح بخیر. آیا باید لهستانی صحبت کنم یا آلمانی؟" خبرنگار پاسخ داد:" صددرصد لهستانی" نیازی نبود دوبار از هوملس سؤال شود و مهارت های زبانی خود را به رخ بکشد: "من به خوبی لهستانی صحبت می کنم."

خبرنگار:"خوب، حال شما چطور است؟" همه چیز عالی است. سپس این گفتگوی کوتاه به پایان رسید و این سه بازیکن در آغوش یگدیگر خندیدند.

هوملس از سال های 2008 تا 2016 و سپس از 2019 تا 2024 در بیش از 350 بازی با پیراهن دورتموند به میدان رفت و موفق به کسب عناوین متعددی همچون قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی با زنبور ها شد.

مدافع کنونی تیم رم در گفتگو با اسکای اسپرت بعد از پایان این دیدار گفت:" خاطرات بسیار خوبی از بازی در کنار بلاژیکووسکی و پیشچک در ذهن دارم. یادم است زمانی که یاکوب به دورتموند آمد، از او به عنوان لوئیز فیگوی لهستانی نام برده می‌شد. من او را قبل از آنکه فوتبالش را ببینم، در بازی کامپیوتری کیکر منیجر به خدمت گرفتم و در ترکیب اصلی قرار دادم."

هوملس درخصوص لوکاش پیشچک نیز افزود:" وقتی آمد همه می‌گفتند یک وینگر رویایی به دورتموند اضافه شد. اما یک سال بعد ما او را به عنوان بهترین دفاع راست جهان در ترکیب داشتیم. این دو بازیکن چه از لحاظ فنی و چه شخصیتی جزو برترین بازیکنان تاریخ بوندسلیگا هستند. آن ها تا ابد در قلب من و هواداران دورتموند خواهند ماند. خوشحالم که باشگاه چنین مراسم باشکوهی برای آنها تدارک دید.

هوملس در پاسخ به آمادگی بازیکنان بازنشسته شده در این دیدار اضافه کرد:" همه در شرایط عالی بودند. مطمئنا هیچکس حتی در بازی دوستانه برای باخت به زمین نمی‌رود. در نهایت به تیم بلاژیکووسکی و یورگن کلوپ تبریک می‌گویم که این دیدار را با نتیجه 5-4 بردند."

لحظات باشکوه اسطوره های دورتموند در یک قاب 2
لحظات باشکوه اسطوره های دورتموند در یک قاب 3
لحظات باشکوه اسطوره های دورتموند در یک قاب 4