شنبه 7 مهر 1403

لوتار ماتئوس:/ بازیکنان بایرن با توخل احساس آزادی نمی‌کردند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لوتار ماتئوس:/ بازیکنان بایرن با توخل احساس آزادی نمی‌کردند

لوتار ماتئوس، ستاره سابق بایرن مونیخ، می‌گوید بازیکنان بایرن همراه ونسان کمپانی نسبت به توماس توخل احساس آزادی بیشتری دارند.

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ با هدایت توماس توخل فصل گذشته چالش‌های سختی را پشت سر گذاشت که در لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی و بوندس‌لیگا عناوین قهرمانی را از دست داد.

مدیران باشگاه در اواسط فصل تصمیم به جدایی از توخل گرفتند که او در نهایت پس از آخرین بازی فصل بایرن را ترک کرد و پس از گمانه‌زنی‌های زیاد درمورد نیمکت باوارایی‌ها، ونسان کمپانی به‌عنوان جانشین مربی آلمانی انتخاب شد.

بایرن با کمپانی فصل را خوب آغاز کرده و با 4 برد متوالی جلوتر از بایرلورکوزن، قهرمان فصل گذشته، در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد.

لوتار ماتئوس که فصل پیش انتقادات زیادی از توخل داشته، تفاوت بین این دو مربی را شمرده و معتقد است که بازیکنان بایرن را کمپانی احساس آزادی بیشتری دارند.

لوتار ماتئوس در مورد تفاوت بین کمپانی و توخل گفت: "کمپانی به دنبال بحث‌های داخلی است، نه موضوعات عمومی. بازیکنان این مسائل را دوست دارند. پیش از این، آن‌ها به صورت علنی مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، آن مسائل برای بایرن مونیخ خیلی بد بودند. اگر در گذشته مثلاً «این بازی ماتئوس نیست» را می‌شنیدم، از مربی می‌پرسیدم که آیا او دیوانه است. توماس مولر به روش خیلی خوبی به آن واکنش نشان داد.

بازیکنانی با هشت عنوان قهرمانی لیگ مانند یوشوا کیمیش در تیم هستند و من بعد به‌عنوان مربی به‌دنبال یک هافبک نگه‌دارنده هستم. مربیانی هستند که می‌خواهند همه چیز را تغییر دهند، که در واقع خوب است، من فکر می‌کنم توماس توخل یکی از آن‌ها بود.

من اغلب می‌گفتم که دلم برای احساس شعار "میا سان میا" تنگ شده، آن بایرن، آن خانواده‌ای که می‌شناختیم، نبود. اکنون با حضور کمپانی آن را تغییر دادند، حالا هواداران می‌گویند: این تیم دوباره اف سی بایرن ماست، دوباره رفتن به استادیوم لذت‌بخش است.

بازیکنان اکنون احساس امنیت دارند و برای مربی حتی از دل آتش می‌گذرند. بازیکنان زیر نظر توماس توخل احساس آزادی نمی‌کردند. من هیچ مشکلی با توخل ندارم و به این نیست که نظر متفاوتی روی میز داشته باشم. اما در بایرن مونیخ این اتفاق نمی‌افتاد. ما همگی این را از قبل می‌دانستیم.

حتی این را بگویم که ناصر الخلیفی، رئیس پاری سن ژرمن، یکبار به من گفت: "اوتار، من نمی‌فهمم چرا بایرن توماس توخل را به خدمت گرفت. این خودش گویای همه چیز است."

لوتار ماتئوس:/ بازیکنان بایرن با توخل احساس آزادی نمی‌کردند 2