جمعه 30 شهریور 1403

لیون، از خطر سقوط تا سهمیه اروپایی / دیوانه‌وارترین فصل: معجزه در گروپاما استادیوم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لیون، از خطر سقوط تا سهمیه اروپایی / دیوانه‌وارترین فصل: معجزه در گروپاما استادیوم

لیون یک فصل تاریخی و معجزه‌آسا را پشت سر گذاشته است: فرار از سقوط و کسب سهمیه اروپا تنها در عرض یک نیم‌فصل.

به گزارش "ورزش سه"، لیون که امسال هفتاد و چهارمین فصل تاریخ باشگاه را سپری می‌کرد در شروع این فصل فکرش را هم نمی‌کرد که عجیب‌ترین سال تاریخ باشگاه را رقم خواهد زد.

آنها با مالکی جدید وارد لیگ یک شدند و جان تکستور آمریکایی مالکیت باشگاه را از ژان میشل اولاس به دست گرفته بود. آنها فصل را به بدترین شکل ممکن آغاز کردند تا جایی که در میانه فصل از نامزدهای اصلی سقوط به دسته پایین‌تر بودند.

این در حالی بود که مدیران لیون در ماه سپتامبر فابیو گروسو را به عنوان سرمربی استخدام کرده و امیدوار بودند با او فصلی عالی را پشت سر بگذارند. در نهایت بعد از 73 فصل کاسه صبر مدیران لبریز شد تا گروسو اخراج شده و پی‌یر ساگه جانشین او شود.

تا آخر ماه ژانویه هم شرایط اسفناک لیون ادامه داشت ولی ناگهان ورق برگشت. آنها پنج بازی پیاپی را بردند و با وجود باخت مقابل لانس ناامید نشده و بعد از پنج پیروزی دیگر به بازی با پاری سن ژرمن رسیدند. حتی شکست 4-1 مقابل پی‌اس‌جی هم نتوانست اراده لیون برای بالاتر رفتن از جدول را در هم بشکند.

آنها بعد از آن باخت چهار پیروزی پشت سر هم دیگر به دست آوردند و در هفته آخر هم استراسبورگ را در خانه‌شان 2-1 شکست دادند تا به عجیب‌ترین شکل ممکن سهمیه اروپا به دست بیاورند. لانس که رقیب اصلی آنها برای این سهمیه بود در خانه‌اش مقابل مون‌پلیه متوقف شد تا لیون راهی لیگ اروپا شود.

این فصل دیوانه‌کننده برای لیون حتی می‌تواند عجیب‌تر بشود چرا که آنها به فینال کوپ دو فرانس، جام حذفی این کشور، هم راه یافته‌اند و چهار روز دیگر باید شانس خود برای فتح یک جام را در بازی مقابل پاری سن ژرمن امتحان کنند.

لیون، از خطر سقوط تا سهمیه اروپایی / دیوانه‌وارترین فصل: معجزه در گروپاما استادیوم 2
لیون، از خطر سقوط تا سهمیه اروپایی / دیوانه‌وارترین فصل: معجزه در گروپاما استادیوم 3