جمعه 14 اردیبهشت 1403

لیگ برتر دراگون بوت | بخشنامه مسابقات به باشگاه ها اعلام شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لیگ برتر دراگون بوت | بخشنامه مسابقات به باشگاه ها اعلام شد

دستورالعمل برگزاری مسابقات لیگ برتر دراگون‌بوت در رده سنی آزاد و بزرگسال اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، فدراسیون قایقرانی پس از برگزاری جلسه هماهنگی لیگ برتر دراگون‌بوت بانوان و آقایان، تصمیمات جلسه را طی بخشنامه‌ای به باشگاه‌ها ابلاغ کرد. جلسه هماهنگی لیگ برتر دراگون‌بوت 27 دی با حضور دبیرکل فدراسیون و نمایندگان باشگاه‌هایی که برای شرکت در لیگ اعلام آمادگی کردند، برگزار شد.

بر اساس بخشنامه ابلاغی مرحله اول و دوم لیگ برتر دراگون‌بوت رده سنی آزاد و بزرگسال در یک روز و در نیمه نخست اسفندماه برگزار خواهد شد.

مسابقات لیگ رده سنی آزاد در قایق‌های 10 نفره با 10 ورزشکار، یک درامر و یک سکاندار (جمعا 12 نفر) و رده سنی بزرگسال با قایق 10 نفره و حداقل 8 ورزشکار و یک سکاندار (جمعا 9 نفر) در یک مرحله در مسافت 200 و 500 متر و در مرحله دیگر در مسافت 1000 متر بر اساس قوانین بین‌المللی انجام می‌شود و هر ورزشکار تنها مجاز به حضور در یک رده سنی است در حالی که ورزشکاران می‌توانند در دو رشته لیگ (یک رشته المپیکی و یک رشته غیرالمپیکی) مشروط به مجوز از باشگاهی که ابتدا با آن قرارداد امضا کرده‌اند، حضور پیدا کنند.

در رده سنی آزاد هر تیم می‌تواند از حداقل 8 ورزشکار و حداکثر 15 ورزشکار (درامر جزء ورزشکاران محسوب می‌شود) و یک تا دو سکاندار بهره ببرد و در رده سنی بزرگسال هر تیم می‌تواند 8 ورزشکار و حداکثر 12 ورزشکار و یک تا دو سکاندار داشته باشد.

باشگاه‌های حاضر در لیگ تا تاریخ 10 بهمن ماه مهلت دارند تا ضمن اعلام آمادگی، اسامی اعضای باشگاه را به فدراسیون تحویل دهند. با اعلام فدراسیون قایقرانی در صورتی که بیش از 8 تیم در هر کدام از لیگ‌ها اعلام حضور کند، چهار تیم اول لیگ 1400 مستقیم و 4 تیم دیگر با روش حذفی که نحوه برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد، انتخاب می‌شوند.