سه‌شنبه 3 مهر 1403

مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند!

سیزدهمین پیروزی متوالی تیم بی‌رحم اسپالتی مقابل ساسولو رقم خورد.

به گزارش "ورزش سه" درست از شبی که غیرمنتظره‌ترین نتیجه این فصل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم دیگو آرماندو مارادونا شهر ناپل با شکست سنگین چهار بر یک لیورپول مقابل ناپولی شکل گرفت، می‌شد حدس زد تیم ذاتا دوست‌داشتنی ناپولی امسال متفاوت از سال‌های گذشته است.

جایی که در حضور بیش از پنجاه هزار تماشاگر پرجوش‌و‌خروش حاضر در ورزشگاه، تیم کلوپ به چهارمیخ کشیده شد و اگر پنالتی اوسیمن، فوق‌ستاره خط حمله ناپولی به گل تبدیل می‌شد، معلوم نبود چه بلای فراموش‌نکردنی‌ای سر فینالیست سال گذشته لیگ قهرمانان می‌آمد.

در آن مسابقه شاگردان اسپالتی بعد از دو تساوی در سری‌آ، لاتزیو را به عنوان سومین قربانی فصل خودشان در ایتالیا شکست داده و به استقبال نخستین بازی اروپایی خودشان رفته بودند و پیروزی درخشان اسپالتیِ حالا محبوب‌تر از همیشه برابر کلوپ دومین ترک از نوار سمفونی گوش‌نواز پسران ناپل بود.

اسپزیا و رنجرز، تو مغلوب بعدی تیم سرپنجه اسپالتی بودند اما مشخص شدن عیار تیم او را به نتیجه گرفتن مقابل میلان، مدافع عنوان قهرمانی گره زدند؛ جایی که جیووانی سیمئونه، تعویض طلایی اسپالتی سن‌سیرو را به سکوت دعوت کرد تا ناپولی خط‌و‌نشانی جدی برای ایتالیا بکشد.

نوبت به تورینو رسید. دیداری که فوتبال‌دوستان ایرانی برد ناپولی در آن مسابقه را بیشتر از بردن تیم‌های محبوب‌شان در لیگ‌های داخلی دوست داشتند تا 20‌امتیازی‌شدن تیم اسپالتی تثبیت صدرنشینی را برایشان به دنبال داشته باشد.

سومین هفته از دور گروهی لیگ قهرمانان می‌توانست محل توقف آبی‌ها باشد اما دریافت گل اول بازی در جهنم یوهان کرایف آره‌نا هم تانک درحال حرکت ناپل را متوقف نکرد و آنها بی‌رحمانه‌تر از هر زمان دیگری در مسابقه‌ای که مارادونا و کرایف کنار هم در بهشت آن را تماشا می‌کردند، آژاکس را با شش گل خرد کردند تا هفتمین پیروزی متوالی را جشن بگیرند.

حالا دیگر کسی ذره‌ای شک نداشت که مدعی اول چسبیده‌شدن نشان اسکودتو به پیراهن فصل 24-2023 تیمی جز ناپولی نیست. آنها به تاخت‌و‌تاز فتوحانه خود در چمپیونزلیگ و سری آ ادامه دادند تا اینکه امروز در خانه نوبت به میزبانی از ساسولو برسد. تیم السیو دیونیسی به خودی خود مستعد متحمل‌شدن یک شکست سنگین دیگر مقابل آماده‌ترین تیم فوتبال اروپا بود و این وسط حضور یک فوق‌ستاره آماده ولو با ماسک محافظتی هم برای تحقق این اتفاق کافی بود؛ ویکتور اوسیمن، قاتل بالفطره ترکیب ناپولی با دبل در بیست دقیقه اول مسابقه نسخه ساسولو را پیچید. در ادامه واراتسخلیا هم تیر خلاص را به میهمان زد تا کار ساسولو در همان نیمه نخست تمام شود. اوسیمن اما نمی‌خواست بدون هت‌تریک زمین چمن استادیوم مارادونا را ترک کند و در آخر با یک گل دیگر، خودش را سه گله و برای توپ بازی مالک پیدا کرد!

سیزده پیروزی متوالی در سری آ و چمپیونزلیگ دستاورد باورنکردنی ناپولی و سرمربی صاحب‌سبکش در این فصل بوده تا علاوه بر قطعی کردن صدرنشینی‌اش در دور گروهی لیگ قهرمانان، بار خودش را برای قهرمانی در لیگ پرپیچ‌و‌خم ایتالیا هم بسته باشد و باید منتظر ماند و دید ماشین جنگی ناپولی تا کجا به تخریب رقبا ادامه می‌دهد.

مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 2
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 3
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 4
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 5
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 6
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 7
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 8
مارادوناهای جدید در استادیوم مارادونا / غیرقابل توقف - تیمی که ایرانی‌ها دوستش دارند! 9