جمعه 10 فروردین 1403

ماریو گومز با خاطره خوب از فوتبال خداحافظی کرد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
ماریو گومز با خاطره خوب از فوتبال خداحافظی کرد

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از کیکر، ماریو گومز یکی از مهاجمان موفق یک دهه اخیر در بوندسلیگا بوده است. این مهاجم با تجربه فصل قبل را در لیگ دسته یک آلمان با اشتوتگارت سپری کرد و توانست با این تیم جواز حضور در بوندسلیگا را به دست آورد. مهاجم اشتوتگارت در بازی پایانی این تیم در لیگ دسته یک توانست تک تیمش را به ثمر برساند.

او تصمیم گرفت که با وجود آنکه در صعود اشتوتگارت به بوندسلیگا نقش زیادی داشت از فوتبال خداحافظی کند.

گومز در پیامی نوشت: رویای من این بود که در سال پایانی فوتبال کاری برای اشتوتگارت انجام دهم. بسیار زیباست که در این لحظات خاص از اشتوتگارت و فوتبال خداحافظی کنم. این ماموریت پایانی من بود.

گومز در تیم های بایرن مونیخ، فیورنتینا، بشیکتاش، ولفسبورگ و اشتوتگارت بازی کرد. او در 600 بازی که در همه رقابت ها به میدان رفت توانست 319 گل به ثمر رساند و 72 پاس گل هم بدهد.

او در دوره نخست حضورش با اشتوتگارت قهرمانی در بوندسلیگا را در فصل 2006-2007 تجربه کرد و بعد از آن بود که در سال 2009 راهی بایرن مونیخ شد و با این تیم هم دو بار قهرمانی در بوندسلیگا و یک بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی را کسب کرد.

گومز پیراهن ژرمن ها را هم 78 بار بر تن کرد و توانست 31 گل به ثمر رساند هر چند که در جام جهانی 2014 به خاطر آسیب دیدگی شرکت نکرد.