دوشنبه 23 مهر 1403

ماموران منابع‌طبیعی آستارا سه متجاوز به این عرصه را دستگیر کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ماموران منابع‌طبیعی آستارا سه متجاوز به این عرصه را دستگیر کردند

آستارا - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ماموران این اداره سه نفر را طی عملیات‌های جداگانه به اتهام تصرف اراضی ملی، سوزاندن درختان و قاچاق چوب‌آلات جنگلی دستگیر کردند.

نسرین غزنوی روز پنجشنبه در اداره منابع طبیعی آستارا گفت: فردی در روستای ویرمونی بخش مرکزی آستارا پنج هزار متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بود و امروز ماموران منابع طبیعی با حکم قضایی به آزادی اراضی و دستگیری و معرفی متهم به دادگاه اقدام کردند.

وی افزود: امروز در عملیاتی دشوار، سه کوره تولید زغال از درختان جنگلی را در ارتفاعات لوندویل کشف و تخریب کردیم و در این راستا یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی ادامه داد: روز گذشته نیز 23 اصله چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا، از یک انباری در روستای گیلده کشف و توقیف و فرد متخلف به دادگاه معرفی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا همکاری مردم در حفاظت منابع ملی را خوب ارزیابی کرد و از شهروندان خواست، تصرفات اراضی ملی و تخریب جنگل را به صورت شبانه روزی با شماره تلفن 1504 اطلاع دهند.

وسعت اراضی ملی آستارا 40 هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه‌های جنگلی بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*