دوشنبه 9 مهر 1403

ماهواره پارس 1، پیشرفته‌ترین ماهواره سنجشی ایران + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ماهواره پارس 1، پیشرفته‌ترین ماهواره سنجشی ایران + فیلم

حسین سالاریه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص ماهواره پارس 1 گفت: این ماهواره نسبت به ماهواره‌های قبلی پیشرفته‌تر است و از دوربین‌های تصویربرداری اپتیک، حرارتی و مادون قرمز برای پایش سطح زمین در طیف‌های مختلف استفاده می‌کند. وی افزود؛ به دلیل سنجشی بودن، نیاز به کنترل وضعیت دقیقی دارد. امکان ارتباط و ارسال داده‌های این ماهواره با دو ماهواره تحقیقاتی...

حسین سالاریه، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در خصوص ماهواره پارس 1 گفت: این ماهواره نسبت به ماهواره‌های قبلی پیشرفته‌تر است و از دوربین‌های تصویربرداری اپتیک، حرارتی و مادون قرمز برای پایش سطح زمین در طیف‌های مختلف استفاده می‌کند.

وی افزود؛ به دلیل سنجشی بودن، نیاز به کنترل وضعیت دقیقی دارد. امکان ارتباط و ارسال داده‌های این ماهواره با دو ماهواره تحقیقاتی دیگر که در ماه‌های گذشته پرتاب شده وجود دارد. وی در خصوص برنامه‌های آینده پژوهشگاه فضایی ایران گفت: نمونه دوم ماهواره پارس 1 در حال توسعه و ساخت است. ماهواره پارس 3 در حال طراحی و ساخت است و از دقت تصویربرداری بالاتری برخوردار خواهد بود. ماهواره‌های متعددی توسط بخش خصوصی در حال توسعه هستند.

وی اضافه کرد: ماهواره مخابراتی ناهید 3 پس از ماهواره ناهید 2 که امسال رونمایی شد، در حال طراحی است. ماهواره راداری در حال طراحی است، اما زمان پرتاب آن مشخص نیست. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در پایان پیش‌بینی کرد که ماهواره پارس 2 تا سال آینده به اتمام برسد و برای پرتاب برنامه‌ریزی شود.