پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

مبلغ و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خردادماه اعلام شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
مبلغ و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خردادماه اعلام شد

مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال 1401 شرکت‌ها که به دلیل قصور 8 شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه 1403 پرداخت خواهد شد. مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه امسال واریز میشود ولی شرایط و ضوابط خاصی دارد. به گزارش عرشه آنلاین، مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال 1401 شرکت‌ها که به دلیل قصور 8 شرکت در واریز سود...

مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خرداد ماه امسال واریز میشود ولی شرایط و ضوابط خاصی دارد.

به گزارش عرشه آنلاین، مرحله سوم سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی سال 1401 شرکت‌ها که به دلیل قصور 8 شرکت در واریز سود مرحله دوم سال گذشته به تعویق افتاده بود، در خرداد ماه 1403 پرداخت خواهد شد.

در زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در اسفند 1402 مشخص شد که 8 شرکت در مهلت مقرر نسبت به محاسبه عملکرد مالی سال 1401 و واریز سود سهام خود اقدام نکرده‌اند. این موضوع تخلف محسوب می‌شود و سازمان بورس اعلام کرده با این شرکت‌ها برخورد خواهد کرد.

دلایل کاهش سود مرحله دوم

سود مرحله دوم سهام عدالت که در پایان سال گذشته به سهامداران پرداخت شد به سه دلیل کمتر از واریزی مرحله اول در آذرماه بود:

فروش سهام توسط کارگزاری‌ها به درخواست متقاضیان در سال گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش سود مرحله دوم بوده است. تفاوت در سبد سهام افراد دلیل دیگر این اتفاق است و عدم واریز سود توسط 8 شرکت باعث شده که سود کاهش پیدا کند.

میزان سود مرحله سوم سهام عدالت چقدر است؟

هنوز مبلغ دقیق سود مرحله سوم و تاریخ دقیق واریز آن توسط سازمان بورس اعلام نشده است. در اسفندماه، دارندگان سبد سهام عدالت به شرح زیر سود دریافت کرده‌اند:

سبد 452 هزار تومانی: 409 هزار تومان

سبد 492 هزار تومانی: 446 هزار تومان

سبد 532 هزار تومانی: 482 هزار تومان

سبد یک میلیون تومانی: 906 هزار تومان

سهامداران باید چه کاری انجام دهند؟

سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس 1569 شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

مبلغ و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت در خردادماه اعلام شد 2