یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

مبنای ارزیابی عملکرد اساتید دانشگاه قانون است / برخورد با اساتید در چه صورتی اتفاق می‌افتد؟ + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مبنای ارزیابی عملکرد اساتید دانشگاه قانون است / برخورد با اساتید در چه صورتی اتفاق می‌افتد؟ + فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص ارزیابی عملکرد اساتید دانشگاه‌ها گفت: ملاک ارزیابی اساتید دانشگاه‌ها بر مبنای قانون است و چیزی فراتر از قانون نداریم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به مطالبات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان مبنی بر نحوه جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: ملاک ارزیابی اساتید دانشگاه‌ها بر مبنای قانون است و چیزی فراتر از قانون نداریم.

وی افزود: نیاز است که اساتید ما هر ساله ترفیع سالیانه بگیرند که این ترفیع سالیانه یکی از معیار‌های آن این است که چقدر اساتید چقدر رعایت قوانین و مقررات و مبانی فرهنگی و اجتماعی را در دانشگاه انجام دادند. زلفی گل اضافه کرد: اگر مواردی خلاف قوانین از اساتید باشد مدیر گروه و رئیس دانشکده و معاون آموزشی دانشگاه با ترفیع سالیانه استاد خاطی مخالفت می‌کند و اگر استادی چند سال ترفیع سالیانه نداشته باشد بر اساس قانون عدم نیاز این استاد را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر رفتاری خلاف قانون از اساتید بر اساس گزارش حراست دانشگاه و یا گزارش دانشجویی باشد، صحت آن بررسی می‌شود و در صورت اثبات آن استاد خاطی اخراج می‌شود.