پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

مبنای کار دفتر رسیدگی به تخلفات، رعایت قانون و قضاوت عادلانه است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
مبنای کار دفتر رسیدگی به تخلفات، رعایت قانون و قضاوت عادلانه است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه «سرپرست اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی» وزارت علوم و تکریم مدیرکل سابق این دفتر تاکید کرد: اعتقاد ما برائت استادان و کارکنان شریف آموزش عالی از هرگونه تخلف است و اگر هم تخلفی صورت بگیرد انتظار ما رسیدگی عادلانه، قانونی و غیر سلیقه‌ای...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در آیین معارفه «سرپرست اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی» وزارت علوم و تکریم مدیرکل سابق این دفتر تاکید کرد: اعتقاد ما برائت استادان و کارکنان شریف آموزش عالی از هرگونه تخلف است و اگر هم تخلفی صورت بگیرد انتظار ما رسیدگی عادلانه، قانونی و غیر سلیقه‌ای است. وی حساسیت اقدامات اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی را بالا توصیف کرد و گفت: نظر به همین حساسیت و افزایش دقت در صدور آرا، بهتر است در بررسی پرونده‌ها از نظرات کارشناسان متخصص و متعهد استفاده شود تا احکام صادره متقن و دور از نظرات شخصی باشد. مشاور وزیر علوم تاکید کرد: افق فعالیت این دفتر باید رسیدن حق به افراد صاحب حق باشد و موقعیت اداری و اجتماعی افراد تاثیری در اعطای حق و یا سلب حق کسی نباشد. وی وظیفه دفتر رسیدگی به تخلفات وزارت علوم را صیانت از حقوق جامعه، وزارت، حق الناس، اموال عمومی و آبروی افراد دانست و تاکید کرد: آگاهی بخشی ضوابط قانونی به کارکنان و استادان، میزان تخلفات را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد. مشاور وزیر علوم یکی از ماموریت‌های جدید اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی را بررسی پرونده آن دسته از استادانی که در سال‌های گذشته با آنان قطع عمکاری شده است اعلام کرد و گفت: انتظار ما در بررسی این پرونده‌ها آن است که مطابق ضوابط قانونی اقدام شود. در ادامه این آیین، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حسینی مدیرکل سابق هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی، انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی به این سمت را انتخابی شایسته عنوان کرد و گفت: وی قبلا در این دفتر مسئولیت داشته است و اشراف کاملی به موضوعات دارد. وی اصول کار خود را در زمان تصدی مسئولیت این اداره کل، رعایت قانون، توجه به اخلاق، رسیدگی دقیق و حفظ محرمانگی در بررسی پرونده‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: آماده همکاری و انتقال تجربیات به مدیر جدید هستم.

ابراهیمی: فعالیت دفتر تخلفات، هشدار توام با خیرخواهی است

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی، مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی گفت: شاید بتوان فعالیت این دفتر را هشدار توام با خیرخواهی توصیف کرد که به استادان و کارکنان این پیام هشدارآمیز را می‌دهد که تخلف از قانون عواقب و جریمه دارد. وی تاکید کرد: وجود این دفتر بیشتر اثر بیم‌دهنده، پیشگیرانه و آگاهی‌بخشی دارد و باعث می‌شود کارکنان و استادان دقت مضاعفی در انجام فعالیت خود داشته باشند.