یک‌شنبه 8 مهر 1403

مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس)

روی یک صحنه باورنکردنی در سوپرلیگ صربستان در بازی بین وویودینا و رادنیکی یکی از عجیب ترین پنالتی ها به دست آمد که همه را به یاد بازی فصل قبل بایرن - آرسنال انداخت.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار وویودینا و رادنیکی یک مسابقه عالی در زیر باران بود و در نهایت هیچ برنده ای نداشت و کار 3-3 به پایان رسید.

یامکام، کاپیتان رادنیکا، در دقیقه پنجم وقت های تلف شده با استفاده از پاس روسیچ، گل تساوی را به ثمر رساند و پس از دقایق پایانی دیوانه وار، وویودینا را بدون سه امتیاز گذاشت.

در دقیقه 87 ولیچکوویچ بازی را 2 بر 2 به تساوی کشاند و کرنومارکوویچ در دقیقه دوم وقت تلف شده بازی را 3 بر 2 کرد. اما نقطه عطف این دیدار حرکت عجیب و احمقانه سیدکوراچ بود که در دقیقه 58 توپ را با دستان خود در محوطه جریمه خود گرفت که پاوله ایلیچ داور مسابقه بلافاصله آن را با پنالتی جریمه کرد. بازیکنان وویودینا باور نمی کردند اما داور تردیدی نداشت.

ابتدا دروازه بان توپ را به سیدکوراچ پاس داد اما این بازیکن در میان تعجب توپ را با دستانش گرفت به این تصور که قرار است ضربه کاشته مقابل دروازه را خودش بزند در حالی که داور دستور شروع بازی را قبلا داده بود.

این هدیه توسط وانیا ایلیچ در دقیقه 61 به گل تبدیل شد و رادنیکی بعد از اینکه تنها سه دقیقه قبل توسط استیوارت بازی را به تساوی کشانده بود، پیش افتاد. وویودینا ابتدا به لطف گل یوسف در دقیقه 52 پیش افتاد و در این بازی نزدیک بود 7 گل را ببینیم اما زادی در دقیقه 76 یک پنالتی را از دست داد.

این اتفاق مشابهی را در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا به یاد آورد، زمانی که به ضرر آرسنال به دلیل اشتباه مشابه مقابل بایرن پنالتی اعلام نشد.

ماجرا از چه قرار بود؟

در بازی یک چهارم نهایی آرسنال و بایرن مونیخ، در حالی که توپ در اختیار داوید رایا قرار داشت، او پاسی را با پا برای گابریل فرستاد اما این بازیکن آن را با دست گرفت و دوباره کاشت تا ضربه دروازه را بزند، چون باور داشت که توپ در جریان بازی قرار ندارد و صدای سوت داور هم به سختی در هیاهوی کر کننده ورزشگاه امارات به گوش می‌رسید. با این حال، گلن نیبرگ، داور سوئدی، پنالتی اعلام نکرد که اعتراضات شدید توماس توخل را به همراه داشت.

این اتفاق در حالی رخ داد که بایرن با نتیجه 1-2 از حریف پیش بود و بازیکنان این تیم بلافاصله به داور اشاره کردند که باید یک ضربه پنالتی به سود آنها اعلام کند چون ضربه اول رایا در واقع ضربه دروازه و پاس برای هم‌تیمی‌اش بوده است اما در نهایت داور اعلام کرد که خبری از ضربه پنالتی نخواهد بود.

این اتفاق با اعتراض بسیاری از فوتبال‌دوستان روبرو شد و توخل هم پس از پایان بازی در اظهاراتش در این باره گفت: «من فکر می‌کنم داور امروز جسارت کافی را نداشت تا پنالتی‌ای که حق ما بود و در شرایطی عجیب و دیوانه‌وار رخ داد اعلام کند. او در زمین تایید کرد که این صحنه را دیده اما یک چهارم نهایی کافی نیست که برای این اشتباه بچگانه اعلام ضربه پنالتی کند. بنابراین او تایید کرده که از این اشتباهی که بازیکن حریف کرد آگاه است و این برای ما ناامیدکننده است. او اشتباه بزرگی کرد.»

لازم به ذکر است که آن بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید و در نهایت نیز بایرن با برتری 3-2 در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی دور بعد رقابت ها شد.

مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس) 2
مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس) 3
مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس) 4
مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس) 5
مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس) 6
مثل سوتی گابریل / پنالتی جنجالی: داغ دل بایرن تازه شد! (عکس) 7