سه‌شنبه 10 مهر 1403

محاسبه زمان مرگ با یک روش جدید

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
محاسبه زمان مرگ با یک روش جدید

این آزمایش مبتنی بر تجزیه و تحلیل تغییرات در DNA سلول‌ها است و بخشی از تلاش‌های علمی برای ایجاد یک «ساعت بیولوژیکی» است که ممکن است به تعیین سن بیولوژیکی فرد با دقت بیشتری نسبت به روش‌های فعلی کمک کند. محققان شیوه آزمایشی حیرت‌انگیزی را توسعه داده‌اند که می‌تواند با استفاده از بزاق دهان میزان طول عمر افراد را به راحتی مشخص کند. این آزمایش جدید که دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد، مبتنی...

محققان شیوه آزمایشی حیرت‌انگیزی را توسعه داده‌اند که می‌تواند با استفاده از بزاق دهان میزان طول عمر افراد را به راحتی مشخص کند.

این آزمایش جدید که دنیای پزشکی را متحول خواهد کرد، مبتنی بر گرفتن نمونه بزاق با هدف پیش‌بینی خطر مرگ در طول سال آینده است.

این آزمایش مبتنی بر تجزیه و تحلیل تغییرات در DNA سلول‌ها است و بخشی از تلاش‌های علمی برای ایجاد یک «ساعت بیولوژیکی» است که ممکن است به تعیین سن بیولوژیکی فرد با دقت بیشتری نسبت به روش‌های فعلی کمک کند.

شرکت «تالی هلث» در نیویورک این نوآوری را «CheekAge» نامیده است؛ آزمایشی است که برای تخمین سن بیولوژیکی با استفاده از سلول‌های گرفته شده از گونه استفاده می‌شود.

این ساعت بیولوژیکی عوامل متعددی مانند ژنتیک، استرس، تغذیه، خواب و استفاده از دخانیات را در نظر می‌گیرد که بر پیری تأثیر می‌گذارند.

محققان با پیگیری گروهی متشکل از 1513 مرد و زن که بین سال‌های 1921 تا 1936 متولد شده بودند، کارایی این روش را آزمایش کردند.

محققان دریافتند که تغییرات در DNA به طور قابل توجهی با میزان مرگ و میر مرتبط است.

نتایج این تحقیق نشان داد شرکت‌کنندگانی که پیشرفت قابل‌توجهی در سن بیولوژیکی داشتند، در مقایسه با افرادی که نتایج بهتری داشتند، 148 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در طول سال بودند.

منبع: زی‌سان --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

محاسبه زمان مرگ با یک روش جدید 2