چهارشنبه 18 مهر 1403

محدودیتی در سرمایه‌گذاری برای قطارهای پنج ستاره نداریم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
محدودیتی در سرمایه‌گذاری برای قطارهای پنج ستاره نداریم

جبار علی ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اضافه شدن ظرفیت ناوگان حمل ونقل مسافری گفت: مذاکراتی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه کمیت ناوگان مسافری صورت گرفته و توصیه ما به بخش خصوصی این بود که از ظرفیت‌های قطارهای 5 ستاره برای سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنند و محدودیتی برای سرمایه گذاری در این حوزه نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر طبق برنامه هفتم باید علاوه بر استفاده از ظرفیت های تولید داخل بتوانیم از ظرفیت خارجی هم برای تولید استفاده کنیم تا شاهد بهبود وضعیت ناوگان در بخش ریلی باشیم.

چند روز پیش سبحان نظری دبیر انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی به باشگاه خبرنگاران گفت: همکاری با بخش خصوصی در حوزه ریلی در حال افزایش است و امیدوار هستیم با همکاری تمامی بخش‌ها و افزایش ظرفیت‌ها بتوانیم مسیر سرمایه گذاری را در این حوزه فراهم کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های حمل ونقل ریلی تاکید کرد: امیدواریم تا دوماه آینده موانع بزرگ در حوزه حمل ونقل ریلی برطرف شود و قطار‌های پنج ستاره‌ای که در دولت یازدهم وعده داده شده بود دوباره به چرخه حمل ونقل ریلی بازگردد و تعداد مناسبی قطار پنج ستاره به ناوگان ریلی کشور اضافه شود.

وی ادامه داد: ان شاءالله تا دو ماه آینده چند مانع بزرگ حذف شود و امید ما این است که قطار‌های پنج ستاره که در دولت یازدهم وعده داده شده بود مجددا تسهیل شود و قیمت گذاری آن آزاد شود.

خبرنگار: محبوبه کباری