سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

محسن بختیار با شکستن رکورد آسیا طلایی شد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
محسن بختیار با شکستن رکورد آسیا طلایی شد

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است و محسن بختیار نخستین نماینده کشورمان در دسته 59 کیلوگرم امروز به روی تخته رفت و در حرکت اول توانست وزنه 186 کیلوگرم را مهار کند. نماینده کشورمان در حرکت دوم با مهار وزنه 196 کیلوگرم رکورد آسیا را شکست و توانست با این وزنه به مدال طلا مسابقات دست پیدا کند. بختیار در حرکت سوم خود از مهار وزنه 198 کیلوگرم بازماند. ملی پوش کشورمان همچنین در مجموع موفق به کسب مدال برنز شد.

مهدی صیادی و احمد امین زاده در دسته مثبت 107 کیلوگرم دیگر نمایندگان کشورمان هستند که امروز با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

رقابت‌های جام جهانی وزنه برداری با حضور 183 ورزشکار (107 مرد و 76 زن) از 32 کشور جهان به میزبانی امارات از دهم تا چهاردهم اسفند ماه برگزار می‌شود. این مسابقات یکی از رویدادهای مسیر کسب سهمیه برای بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 است. پس از این رویداد نمایندگان کشورمان می‌بایست در مسابقات جام جهانی گرجستان که به میزبانی تفلیس و در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند تا پس از این رویداد تکلیف نهایی سهمیه‌های ایران در رشته وزنه برداری برای بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 مشخص شود.