پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

مدار دوم خط 230 کیلوولت چابهار - نیکشهر برقدار شد / پایداری شرایط برق جنوب سیستان و بلوچستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مدار دوم خط 230 کیلوولت چابهار - نیکشهر برقدار شد / پایداری شرایط برق جنوب سیستان و بلوچستان

سروش سراوانی گفت: روز گذشته مدار دوم خط 230 کیلولت چابهار - نیکشهر برقدار و شرایط تامین برق پایدار در منطقه به حالت عادی بازگشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سروش سراوانی، مسئول روابط عمومی شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: روز گذشته مورخ 19 مرداد ماه در ساعت 19:45 مدار دوم خط 230 کیلولت چابهار - نیکشهر برقدار و شرایط تامین برق پایدار در منطقه به حالت عادی بازگشت.

وی افزود: با توجه به حادثه‌ای که در 24 تیرماه امسال به دلیل طوفان شدید در منطقه جنوب استان رخ داد، 2 دکل خط 230 کیلوولت چابهار - نیکشهر سقوط کرد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در محل حاضر شدند و 2 دکل اضطراری در کمترین زمان ممکن در این محل برپا کردند. این مقام مسئول تصرحی کرد: تلاشگران بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان 2 دکل جدید را در شرایط نامساعد جوی جایگزین دکل‌های سقوط کرده کردند و در هفته گذشته یکی از خطوط 230 کیلوولت از دکل های اصلی برقدار شد. مسئول روابط عمومی شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در ادامه عملیات اجرایی جایگزینی دکل‌های سقوط کرده، روز گذشته مورخ 19 مرداد ماه در ساعت 19:45 مدار دوم خط 230 کیلولت چابهار - نیکشهر برقدار و شرایط تامین برق پایدار در منطقه به حالت عادی بازگشت. شایان ذکر است؛ ساعت 3 بامداد 24 تیرماه جاری بر اثر طوفان شدید 2 دکل شبکه انتقال در 50 کیلومتری شهر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان سقوط کرد و موجب قطع برق خارج از برنامه در منطقه نیکشهر شد که با سقوط این دکل ها نیکشهر و قصرقند پنج روز در خاموشی فرو رفتند و در این رابطه گزارشی با عنوان " نیکشهر و قصرقند 5 روز در خاموشی فرو رفتند" در تاریخ 29 تیر ماه در این پایگاه خبری منتشر شد. انتهای پیام /