یک‌شنبه 27 خرداد 1403

مدافع قهرمانی آماده برای یورو / فهرست ایتالیا با دو سورپرایز یوونتوسی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مدافع قهرمانی آماده برای یورو / فهرست ایتالیا با دو سورپرایز یوونتوسی

لوچانو اسپالتی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، فهرست اولیه دعوت‌شده‌ها به تیم ملی این کشور برای شرکت در یورو 2024 را اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا به عنوان یکی از مدعیان مهم قهرمانی وارد یورو 2024 می‌شود که به زودی در آلمان برگزار خواهد شد. لاجوردی‌ها امروز 30 نفر از ستاره‌های خود را برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کردند.

لوچانو اسپالتی که بعد از درخشش روی نیمکت ناپولی در فصل گذشته و کسب قهرمانی سری آ بعد از سه دهه به عنوان سرمربی ایتالیا انتخاب شد تا جانشین روبرتو مانچینی شود لیست اولیه تیم ملی را با حضور 30 نفر معرفی کرد.

ایتالیا علاوه بر اینکه از قدرتهای سنتی فوتبال اروپا است و همیشه یک مدعی حساب می‌شود به عنوان مدافع عنوان قهرمانی قدم به آلمان خواهد گذاشت.

از زمانی که اسپالتی در سپتامبر گذشته هدایت آتزوری را بر عهده گرفت با ارائه پروژه‌ای جدید باعث هیجان هواداران فوتبال ایتالیا شده است. تیم او با سبک بازی تهاجمی و سیستم 4-3-3 ایتالیایی‌ها را دوباره به تیم ملی‌شان خوشبین کرده است. آنها امیدوارند ایتالیا دیگر هرگز مثل تیمی که نتوانست به جام جهانی 2022 صعود کند نباشد.

فهرست اعلام شده اسپالتی دو سوپرایز دارد که هر دو یوونتوسی هستند. سرمربی آتزوری، نیوکولو فاجولی را با وجود محرومیت هفت ماه دعوت کرده اما هم‌تیمی او در یووه، مانوئل لوکاتلی جایی در بین دعوت‌شده‌ها ندارد.

فهرست اولیه تیم ملی ایتالیا برای شرکت در یورو:

دروازه‌بان‌ها: دوناروما (پاری سن ژرمن)، ویکاریو (تاتنهام)، مرت (ناپولی)، پروودل (لاتزیو)

مدافعان: آچربی (اینتر)، دارمیان (اینتر)، اسکالوینی (آتالانتا)، بونجورنو (تورینو)، مانچینی (رم)، کالافیوری (بولونیا)، دی‌لورنزو (ناپولی)، بلانووا (تورینو)، دی‌مارکو (اینتر)، کامبیاسو (یوونتوس)

هافبک‌ها: بارلا (اینتر)، فراتزی (اینتر)، کریستانته (رم)، پیگرینی (رم)، فاجولی (یوونتوس)، جورجینیو (آرسنال)، ریچی (تورینو)، فولورونشو (ورونا)

مهاجمان: کیه‌زا (یوونتوس)، راسپادوری (ناپولی)، رتگویی (جنوا)، اسکاماکا (آتالانتا)، اورسولینی (بولونیا)، زاکانی (لاتزیو)، الشعرغاوی (رم)

مدافع قهرمانی آماده برای یورو / فهرست ایتالیا با دو سورپرایز یوونتوسی 2