پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

مرغ حیدرآبادی؛ غذای خوشمزه و مشهور هندی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مرغ حیدرآبادی؛ غذای خوشمزه و مشهور هندی

مرغ حیدرآبادی نوعی روش مخصوص طبخ مرغ است که طی آن مرغ با سسی از ماست، پیاز و ادویه می‌پزد و بسیار خوشمزه و مقوی است.

فرارو به نظر من به تعداد آشپز‌های دنیا روش‌های پخت مرغ وجود دارد که هرکس به روش خودش آن را طبخ می‌کند. مرغ را اگر خوشمزه بپزید، می‌تواند از هر نوع غذای گوشتی خوشمزه‌تر هم باشد. اگر از درست کردن مرغ‌های تکراری خسته شده‌اید و دوست دارید مرغ را با یک روش جدید برای خودتان و خانواده تهیه کنید، حتما این مطلب را دنبال کنید، چون می‌خواهیم یک مدل طبخ مرغ را به شما آموزش بدهیم که از خوردن آن حتما شگفت‌زده خواهید شد. مرغ حیدرآبادی نوعی غذای هندی بسیار خوشمزه و پر ادویه است که طرفداران زیادی دارد و همراه با برنج سرو می‌شود. اگر دوست دارید این مرغ خوشمزه و جدید را در منزل بپزید و از خوردن آن لذت ببرید، در ادامه این مطلب با آموزش مرغ حیدرآبادی همراه ما باشید.

مواد لازم

مرغ: 4 تکه پیاز: 2 عدد ماست سفت: 1 لیوان هل سبز: 3 عدد نمک، پودر زیره و پودر زنجبیل: به میزان لازم جوز هندی و میخک: از هر کدام 1 عدد کوچک روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

برای درست کردن این مرغ خوشمزه ابتدا تکه‌های مرغ را همراه با کمی روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. حالا پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و داخل همان روغنی که مرغ را سرخ کرده بودید، سرخ کنید تا طلایی شود. حالا نمک، زردچوبه، هل سبز، زیره، پودر زنجبیل، میخک و جوز هندی را اضافه کنید و سی ثانیه با پیاز و روغن تفت بدهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود. در این مرحله تکه‌های مرغ سرخ شده را به پیاز داغ و ادویه اضافه کنید و کمی همراه با پیاز داغ تفت بدهید، سپس ماست را اضافه کنید و هم بزنید تا ماست با مواد مخلوط شود. درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا ماست کم کم آب بیندازد و مرغ بپزد. حدود 45 دقیقه بعد وقتی مرغ روغن انداخت، آماده سرو است که می‌توانید آن را همراه با کته زعفرانی میل کنید، نوش جان.

نکات مهم 1 ادویه مهمترین چیزی است که باید به این غذا اضافه کنید. میزان ادویه به ذائقه شما بستگی دارد و با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید مقدار ادویه را کم و زیاد کنید. اگر از میخک و جوز هندی بیش از حد استفاده کنید، مرغ طعم بدی می‌گیرد.

2 این غذا نیازی به اضافه کردن آب و یا زعفران ندارد و باید مرغ با آب ماست بپزد و به روغن بیاید.

3 حتما ادویه‌ها را سی ثانیه با پیاز داغ تفت بدهید تا عطر ادویه آزاد شود.

از دست ندهید

مرغ حیدرآبادی؛ غذای خوشمزه و مشهور هندی

گل مژه؛ علل، نشانه‌ها و راه‌های درمان آن

سوزش و تیر کشیدن قلب نشانه چیست؟

کیک میوه خشک؛ کیک میوه با عطر و طعم بهشتی