پنج‌شنبه 31 خرداد 1403

مزایای داشتن مهندس باهوش / گرانیت ژاکا نه، تونی کروس صدایش کنید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مزایای داشتن مهندس باهوش / گرانیت ژاکا نه، تونی کروس صدایش کنید!

گرانیت ژاکا در دیدار سوئیس و مجارستان استراتژیست اصلی تیم ملی کشورش بود و نقش مهمی در برتری 2-0 سویسی‌ها در نیمه اول داشت.

به گزارش "ورزش سه"، گرانیت ژاکا که بعد از سالها بازی با پیراهن آرسنال فصل گذشته در بایر لورکوزن، تیم استثنایی ژابی آلونسو، احیا شده بود در نیمه اول دیدار امروز تیم ملی کشورش سوئیس مقابل مجارستان مهندس و استراتژیست اول تیم مورات یاکین بود.

نقشی که ژاکا در میانه میدان برای سوئیس بازی کرد همه را به یاد بازی دیشب آلمان و نقش تونی کروس انداخت. از قضا آماری که در این نیمه برای ژاکا ثبت شد هم شباهت خارق‌العاده‌ای به آمار تونی کروس در بازی دیشب دارد.

در نیمه اول دیدار سوئیس - مجارستان بیشترین لمس توپ بین 22 بازیکن حاضر در زمین متعلق به ژاکا بود و او در این نیمه 55 لمس توپ داشت. او در بین همه بازیکنان دو تیم بیشترین تعداد پاس را داشت و 48 پاس از او ثبت شد. از این پاسها 12 پاس او به درون یک‌سوم دفاعی مجارستان ارسال شد و می‌شود گفت هر حمله‌ای که سوئیسی‌ها روی دروازه مجارستان ترتیب دادن یک خالق داشت: گرانیت ژاکا.

نگاهی به هیت‌مپ ژاکا در این نیمه نشان می‌دهد او عملا با آزادی کامل به همه جای زمین سرکشی کرده و هیچ فضایی از دسترس گرانیت دور نبوده است. دقت 91 درصدی پاسهای این پاسور سوئیسی هم علامت دیگری است از نقش مهم او برای تیم ملی کشورش.

ژاکا که در آرسنال به حاشیه رانده شده بود بخشی از عملکرد خوبش در این یورو را مدیون ژابی آلونسو خواهد بود. او در لورکوزن مورد اعتماد ژابی قرار گرفت و در فصل درخشان این تیم در بوندس‌لیگا 33 بار به میدان رفت و 32 بازی برای قهرمان آلمان فیکس بازی کرد.

مزایای داشتن مهندس باهوش / گرانیت ژاکا نه، تونی کروس صدایش کنید! 2
مزایای داشتن مهندس باهوش / گرانیت ژاکا نه، تونی کروس صدایش کنید! 3