دوشنبه 7 آبان 1403

مساحت شهرک های صنعتی لرستان افزایش می یابد / ایجاد شهرک شماره 4 در خرم آباد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مساحت شهرک های صنعتی لرستان افزایش می یابد / ایجاد شهرک شماره 4 در خرم آباد

زیویار با بیان اینکه مساحت شهرک های صنعتی لرستان افزایش می یابد گفت: بناست زمینه ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 خرم آباد آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، فرهاد زیویار ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با جلسه بررسی و پیگیری وضعیت شهرک های صنعتی استان لرستان که در دفتر کار رسولیان معاون وزیر صمت برگزار شد اظهارداشت: بررسی و پیگیری ساماندهی فضای شهرک های صنعتی استان لرستان یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه مذکور مطرح شد.

وی وسعت شهرک های صنعتی لرستان را نزدیک هزار و 660 هکتار وسعت برشمرد و افزود: این میزان در مقایسه با استان های همجوار میانگین کمتری دارد که در جلسه با معاون وزیر صمت به عنوان یک مطالبه مورد پیگیری قرار گرفت.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ساماندهی و توسعه شهرک های صنعتی از مهمترین عوامل رشد اقتصادی لرستان به شمار می رود عنوان کرد: اختصاص زمین، تهیه زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای احداث شهرک های صنعتی از مهمترین عوامل رشد صنعت در استان محسوب می شود.

وی بیان کرد: در جلسه ای که با حضور رسولیان معاون صمت برگزار شد موضوع وسعت شهرک های صنعتی لرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.

زیویار گفت: با توجه به گزارش ارائه شده از وضعیت شهرک های صنعتی استان لرستان در بحث ساماندهی شهرک صنعتی بروجرد و ایجاد ساختمان گمرک آن قول اختصاص 90 میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک های وزارت صمت داده شد.

وی تصریح کرد: 67 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع استانی برای تکمیل شرکت شهرک های صنعتی استان لرستان اختصاص صد در صدی می یابد تا بخشی از مشکلات این مجموعه برطرف شود.

استاندار لرستان اظهارداشت: جهت بالا بردن مساحت اراضی شهرک های صنعتی استان در نظر است تا حدود 70 هکتار زمین خریداری و در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار گیرد تا هم شهرک صنعتی شماره 3 بروجرد ایجاد شود و هم اینکه شهرک صنعتی شماره 3 خرم آباد با اختصاص 30 هکتار زمین توسعه یابد.

وی افزود: همچنین بنا شد زمینه ایجاد شهرک صنعتی شماره 4 خرم آباد که منطقه ویژه اقتصادی را شامل می شود، آغاز شود. انتهای پیام /