دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
مسی: این مربی تنها کسی بود که به من ایمان داشت

«من او را از کودکی می‌شناختم. تیتو اولین کسی بود که به من ایمان داشت، زیرا در آن زمان من بازیکن تعویضی بودم یا اصلا فرصت بازی پیدا نمی‌کردم و او کسی بود که باعث شد در رده زیر 16 سال در ترکیب اصلی قرار بگیرم.»

ده سال از درگذشت تیتو ویلانوا می‌گذرد، ولی نام او به عنوان کسی که در پایه‌ریزی بهترین تیم تاریخ بارسلونا نقش داشت، همواره جاودان خواهد ماند.

به گزارش خبرورزشی، 25 آوریل 2014 روز غم‌انگیزی برای بارسلونا و فوتبال جهان بود؛ روزی که تیتو ویلانوا در 45 سالگی از دنیا رفت. مردی اهل کاتالونیا که در سال 2011 مبتلا به سرطان شد و متاسفانه سه سال بعد تسلیم این بیماری شد و حفره‌ای خالی در خانواده بلوگرانا به جای گذاشت که پر کردنش دشوار است.

امروز (25 آوریل 2024) دهمین سالگرد درگذشت یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ مدرن باشگاه بارسلونا است. ویلانوا به عنوان بازیکن از لاماسیا عبور کرد و در سال 1989 موفق شد در دو بازی دوستانه با تیم اصلی به میدان برود. اما این حرفه مربیگری او بود که نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.

او کار مربیگری را در سال 2001-2002 با بارسلونا آغاز کرد و هدایت تیم زیر 16 ساله‌ها را بر عهده گرفت؛ تیمی که متشکل از جرارد پیکه، سسک فابرگاس و لیونل مسی بود. او سپس پالافروگل، فیگرس و تراسا را هدایت کرد و مجددا به بارسا پیوست و در فصل 2007-2008 نقش دستیار پپ گواردیولا در بارسا اتلتیک را برعهده گرفت. این دو مربی بهترین تیم تاریخ بارسا را پایه‌گذاری کردند و در فصل 2008-2009 به تیم اول رسیدند و در چهار فصل 14 جام به دست آوردند و فوتبالی را به نمایش گذاشتند که در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفت.

این ویلانوا بود که در سال 2014 مسی را متقاعد کرد که همچنان در بارسلونا بماند. لیونل مسی در مصاحبه‌ای با ال‌پایس در سال 2012 درباره تیتو ویلانوا گفت: «من او را از کودکی می‌شناختم. تیتو اولین کسی بود که به من ایمان داشت، زیرا در آن زمان من بازیکن تعویضی بودم یا اصلا فرصت بازی پیدا نمی‌کردم و او کسی بود که باعث شد در رده زیر 16 سال در ترکیب اصلی قرار بگیرم.»

تیتو در سال 2012 جانشین پپ گواردیولا در نوکمپ شد و در تنها فصل حضورش به قهرمانی لالیگا رسید. او در 25 آوریل 2014 تقریبا یک سال پس از کناره‌گیری از بارسلونا به دلیل سرطان درگذشت.

از میان اخبار

اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی گل‌محمدی؟!

(عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟

(عکس) شادی خاص سردار آزمون بعد از بازی عجیب رم

ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - آلومینیوم در جام حذفی