پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

مسی در تمرینات «غیرعادی» بود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مسی در تمرینات «غیرعادی» بود

سرمربی باشگاه بارسلونا می‌گوید که «لیونل مسی» فوق ستاره آرژانتینی سابق این تیم، در تمرینات «سرسخت» و «غیرعادی» بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ «رونالد کومان» تابستان سال گذشته هدایت کاتالان‌ها را به دست گرفت و حدود یک سال فرصت همکاری با مسی را داشت. درحالیکه مرد هلندی به خوبی از توانایی‌های 6بار برنده توپ طلا آگاه است اما سرسختی وی در تمرینات، کومان را در زمان همکاری با وی متعجب کرده است.

کومان در گفت وگو با Voetbal International گفت: می‌دانستم که مسی چقدر خوب است اما باز هم دیدن هر روز او از نزدیک لذتبخش بود.

وی ادامه داد: هرآنچه بخواهید به یک بازیکن آموزش دهید، از درک موقعیت گرفته تا گرفتن توپ تحت فشار و تمام کردن و ضربه آخر؛ مسی در همه چیز نمره 10 می‌گیرد و این ابدا عادی نیست.

کومان تاکید کرد: البته او در اطراف خود بازیکنان خوبی داشت اما مسی کسی بود که تفاوت را رقم می‌زد. به خاطر وجود او، همه بهتر از خود واقعیشان به نظر می رسیدند؛ این انتقاد نیست بلکه نکته‌سنجی است. وی افزود: وقتی در پایان تمرینات، مشغول تمرین کردن ضربات آخر می‌شدیم، گاهی اوقات برخی بازیکنان کمی شوت‌ها و ضربات ساده را تمرین کرده و به شوخی وقت را سپری می‌کردند اما در مورد مسی شرایط فرق داشت و همه چیز ضربتی بود؛ او هرگز دنبال خودنمایی نبود و همه چیز عملی بود و مسی همیشه می‌خواست برنده باشد.

وی ادامه داد: همیشه پیش از شروع تمرین خرس‌وسط بازی می‌کردیم؛ اگر توپ حدود 20 بار بین بازیکنان بچرخد و بازیکن وسط نتواند توپ را لمس کرده و صاحب شود، باید یک دور دیگر این کار را تکرار می‌کرد؛ اگر این اتفاق سه بار متوالی می‌افتاد، بازیکنان دوصف به حالت تونل تشکیل داده و به عنوان تنبیه و تفریح دو بازیکنی که توپ را به دست نیاورده بودند، می‌زدند. از مسی پرسیدم که آیا تا به حال این اتفاق برای وی افتاده و او در پاسخ گفت «بله، یک بار»؛ در تمام این سال‌ها فقط یک بار! با حضور او بازیکنانی که سن بالاتری داشتند هرگز برابر جوان‌ترها نمی‌باختند؛ این اتفاق یک بار افتاد و مسی حدود یک هفته بابت آن عصبانی بود؛ او در تمرینات به معنای واقعی «سرسخت» بود.

مسی تابستان سال جاری بارسا را به مقصد پی‌اس‌جی ترک کرد و این پایان 20 سال رابطه عاشقانه وی با کاتالان‌ها بود.

مرد آرژانتینی هنوز با تیم تحت هدایت «مائوریتسیو پوچتینو» پایش به گل باز نشده و در جریان دیدار پی‌اس‌جی برابر لیون از ناحیه زانو مصدوم شد و بازی برابر متس را نیز از دست داده است.

257 251

کد خبر 1557439