جمعه 10 فروردین 1403

مسی گلی را زد که آن را بلد نیست / قیچی خنده‌دار؛ این طلسم عجیب مسی شکسته شد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مسی گلی را زد که آن را بلد نیست / قیچی خنده‌دار؛ این طلسم عجیب مسی شکسته شد!

گل تماشایی لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، در بازی برابر کلرمون رکورد جدیدی را به نام این بازیکن ثبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته اول لیگ فرانسه به مصاف کلرمون رفت و با نتیجه 0-5 برابر این تیم به پیروزی رسید. لیونل مسی موفق شد گل پنجم تیمش را در این بازی با یک ضربه برگردان تماشایی به ثمر برساند و جالب اینجاست که این اولین گل با ضربه برگردان در دوران فوتبال رسمی و حرفه‌ای این بازیکن بوده است. روزنامه مارکا با اشاره به این موضوع مدعی شده است که شاید این موضوع برای بسیاری عجیب باشد اما این ستاره سابق بارسا تا به حال موفق نشده بود در طول دوران حضورش در فوتبال حرفه‌ای، گلی را با ضربه برگردان به ثمر برساند. این در حالی است که کریستیانو رونالدو، رقیب دیرینه این ستاره آرژانتینی، تبحر خاصی در به نمایش گذاشتن این حرکات و به ثمر رساندن چنین گل‌هایی دارد اما مسی در طول این سال‌ها نشان داده است که توانایی رقابت با این بازیکن در این زمینه را ندارد. هرچند بسیاری معتقد بودند که گل دیشب مسی را هم نمی‌توان یک برگردان کامل و کلاسیک به حساب آورد اما لمس توپ نهایی و ضربه پایانی درخشانی که او به توپ زد، تحسین بسیاری را به همراه داشته است. اما این تنها رکوردی نبود که او با گل تماشایی‌اش در بازی شب گذشته به ثبت رساند. بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی آمار و تاریخچه فوتبال، مسی با این گل با روماریو مساوی شد و در رده سوم بهترین گلزنان تاریخ فوتبال قرار گرفت. هر دوی این بازیکنان حالا در طول دوران فوتبال‌شان 772 گل به ثمر رسانده‌اند.

به این ترتیب مسی حالا پس از کریستیانو رونالدو با 815 گل و جوزف بیکان با 805 گل در رده سوم ایستاده است. پله نیز با 767 گل در 831 بازی در جایگاه چهارم قرار دارد. کریستوف گالتیه پس از پایان بازی درباره این ستاره تیمش گفت:«گل برگردان مسی؟ او لئو است. حرفی برای زدن باقی نمانده است. همه ما می‌دانیم که او قادر به انجام چه کارهایی است. من گل او را واقعا دوست داشتم. این بازیکن 17 سال است که در بالاترین سطح بازی می‌کند.»

او با اشاره به مشکلات مسی در اولین فصل حضورش در پی اس جی اظهار داشت:«مسی فصل گذشته شرایط سختی را سپری کرد اما به این موقعیت عادت کرده است. او در تمامی فصل‌های قبلی حداقل 30 گل زده است. او حالا از نظر ورزشی و شخصی شرایط بسیار خوبی دارد و آماده است که فصل درخشانی را پشت سر بگذارد. وقتی او در کنار کیلیان امباپه قرار بگیرد، ما قدرت هجومی بیشتری هم خواهیم داشت.»

ویدئو: 256911
مسی گلی را زد که آن را بلد نیست / قیچی خنده‌دار؛ این طلسم عجیب مسی شکسته شد! 2
مسی گلی را زد که آن را بلد نیست / قیچی خنده‌دار؛ این طلسم عجیب مسی شکسته شد! 3
مسی گلی را زد که آن را بلد نیست / قیچی خنده‌دار؛ این طلسم عجیب مسی شکسته شد! 4
مسی گلی را زد که آن را بلد نیست / قیچی خنده‌دار؛ این طلسم عجیب مسی شکسته شد! 5