یک‌شنبه 15 مهر 1403

مشارکت 97 دانشگاه در طرح پایش قراردادها و همکاری حوزه ارتباط با جامعه و صنعت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مشارکت 97 دانشگاه در طرح پایش قراردادها و همکاری حوزه ارتباط با جامعه و صنعت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، گفت: تدوین و ابلاغ طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت، شناسایی و مستندسازی دستاوردهای ویژه و منحصر به فرد دانشگاه ها در حوزه ارتباط با صنعت و دانشگاه در سال های اخیر بصورت مستمر و سالیانه، توسعه و ساماندهی دوره های مهارت‌آموزی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در جهت افزایش توانایی دانش آموختگان و تسهیل در اشتغال، رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، حمایت از ایجاد ساختارهای هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه ها، از جمله برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افزایش ارتباط با جامعه و صنعت در سال های اخیر بوده است.

وی افزود: از سوی دیگر ساماندهی و توسعه قراردادهای کلان دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی و همچنین آسیب شناسی مستمر مسائل و مشکلات حقوقی و قانونی دانشگاه ها در قراردادهای همکاری با صنایع و دستگاه های اجرایی کشور و تلاش در جهت رفع آن ها از طریق قوانین و راهکارهای مناسب گام های مهمی بوده که با همکاری دانشگاه ها، وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی برداشت شده است.

صالحی اظهار داشت: همچنین بر اساس آمار سال 1401، تعداد 97 دانشگاه اطلاعات مربوط به پایش قراردادها و همکاریهای ارتباط با جامعه و صنعت را ارسال نمودهاند. تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا 10835، مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا 4704 میلیارد تومان و مبلغ سالانه جذب شده از قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در سال جاری 1100 میلیارد تومان بوده است. همچنین کتابی با عنوان قراردادها و همکاری های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1401 منتشر شده است.

آمارهای موجود در خصوص قراردادهای ارتباط صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور رشد مناسبی را طی این سال‌ها نشان می‌دهد. همچنین در سال های اخیر تفاهم نامه هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی امضا و همکاری های خوبی آغاز شده که نتیجه آن واگذاری پروژه های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه های کشور بوده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

پیمان صالحی جامعه و صنعت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
مشارکت 97 دانشگاه در طرح پایش قراردادها و همکاری حوزه ارتباط با جامعه و صنعت 2