دوشنبه 16 مهر 1403

مشمولین مالیات بر ارزش افزوده نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشمولین مالیات بر ارزش افزوده نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام ندارند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی این استان و تسریع و تسهیل شرایط و فرآیند ثبت نام، بنابر بخشنامه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، از این پس نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام برای مودیان مشمول وجود ندارد.

سعید حوائج روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: با تمهیداتی که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله اداره ثبت شرکت ها اندیشیده شده، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی شده و شماره اقتصادی آنها همان کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی می باشد و نیازی به طی مراحل راستی آزمایی نبوده و همچنین نیازی به هیچ‌گونه استعلام و یا مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی نمی باشد. وی یادآورشد: بنابراین ثبت نام در نظام مالیاتی کفایت داشته و فعالان اقتصادی استان قزوین دیگر نیازی نیست این گواهی را اخذ کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: مودیان تنها هنگام ثبت نام در نظام مالیاتی تیک مشمول مالیات ارزش افزوده را خواهند زد. وی خاطرنشان کرد: کارفرمایان و خریداران کالا و خدمات و فعالان اقتصادی نیز می توانند با مراجعه به نشانی www.evat.ir در قسمت " بررسی ثبت نام مودیان مالیات بر ارزش افزوده " از ثبت نام مودیان در سامانه اطمینان حاصل نمایند.

*س_برچسب‌ها_س*