چهارشنبه 6 تیر 1403

مصرف 32 هزار مگاواتی وسایل سرمایشی در تابستان

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مصرف 32 هزار مگاواتی وسایل سرمایشی در تابستان

محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» در رادیو گفتگو اعلام کرد: بار مصرفی شبکه برق کشور با ورود سامانه‌های سرمایشی به مدار، 32 هزار مگاوات افزایش می‌یابد که این مصرف معادل کل مصرف برق در کشوری مانند مصر است که 111 میلیون نفر جمعیت دارد.

این مقام مسئول در خصوص تغییر ساعت کار ادارات افزود: با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات که با هدف کاهش مصرف این بخش اجرا می‌شود، خاطرنشان ساخت: براساس مصوبه، دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید مصرف برق خود را از 16 خرداد تا 15 شهریور امسال نسبت 1400 در ساعات اداری 30 درصد و بعد از پایان فعالیت تا 60 درصد کاهش دهند. با نصب کنتور‌های هوشمند میزان بار مصرفی ادارات تا تحقق صرفه جویی پیش بینی شده پایش و نظارت می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با درخواست از مشترکان خانگی برای صرفه جویی در مصرف برف گفت به طرح پاداش مدیریت مصرف امسال اشاره کرد و گفت: عموم مردم می‌توانند ضمن مشارکت در این پویش، علاوه بر آشنایی با راهکار‌های مفیدی که مصرفشان را بهینه می‌کند، از جوایز ارزنده آن نیز با جمع آوری امتیاز و قرعه کشی بهره‌مند شوند که در نهایت برق صرفه جویی شده مشترکان خانگی به بخش‌های مولد جامعه تزریق شده و به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این بخش منجر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی