شنبه 29 اردیبهشت 1403

مصوبه جدید کنکور از نگاه برگزیدگان آزمون سراسری 1401

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مصوبه جدید کنکور از نگاه برگزیدگان آزمون سراسری 1401

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ چند وقتی است داوطلبان کنکور سال آینده و حتی سال‌های پس از آن درگیر مسأله‌ای به نام مصوبه جدید کنکور هستند و در هر محفلی که حداقل یک داوطلب کنکور باشد حتما بحث مصوبه جدید مطرح می‌شود.

این مسأله به حدی در رسانه‌ها مطرح شده و مسوولان نیز در این باره صحبت کردند که بیشتر ایرانی‌ها در جریان آن قرار گرفته‌اند و می‌دانند که طرح جدید کنکور در جلسه 863 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و براساس این مصوبه سهم کنکور در پذیرش دانشجویان به 40 درصد کاهش یافت و 60 درصد مابقی به تاثیر سوابق تحصیلی دبیرستان اختصاص یافت.

البته این مسأله به شکل تدریجی اجرا می‌شود و بر این اساس همچنین آزمون سراسری دوبار در سال و با اعتبار دو ساله برگزار می‌شود و دروس عمومی نیز از کنکور حذف می‌شود.

البته مصوبه جدید کنکور مخالفان و موافقانی داشت که به گفته مسوولان سنجش و پذیرش کشور به نفع داوطلبان کنکور و به خصوص به نفع داوطلبان مناطق کم برخوردارتر است.

درباره مصوبه جدید کنکور با برگزیدگان آزمون سراسری 1401 نیز گفت‌وگو کردیم تا بدانیم نظر برترین‌های کنکور درباره مصوبه جدید چیست.

امیرحسین کیوانی رتبه دوم کنکور سراسری در گروه زبان‌های خارجی درباره مصوبه جدید کنکور که از سال 1402 اجرا می‌شود، گفت: با اجرای مصوبه جدید کنکور سراسری، تقلب‌های آزمون کم می‌شود و این مسأله بسیار خوب است اما اینکه قرار است کنکور در 2 نوبت برگزار شود به نظرم سبب استرس بیشتر داوطلبان می‌شود.

البته نظرها در میان برگزیدگان کنکور هم متفاوت است و سید علیرضا سید شاکری رتبه پنجم گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری 2 نوبت برگزار شدن کنکور را مسأله‌ای به نفع داوطلبان دانسته و گفت: اینکه تمام آینده فرد در یک آزمون چهار ساعته خلاصه شود خوب نیست و همین مسأله استرس را زیاد می‌کند زیرا امکان دارد در آن روز کنکور، شرایط جسمی یا روحی داوطلب مساعد نباشد و نتواند سوالات آزمون را به خوبی پاسخ دهد، با روش فعلی که آزمون یک بار در سال برگزار می‌شود اگر شخصی در روز کنکور شرایط مساعدی نداشته باشد باید تا سال بعد منتظر باشد اما حالا که آزمون دو بار در سال برگزار می‌شود شانس داوطلبان بیشتر است و استرس کاهش می‌یابد.

وی درباره حذف دروس عمومی هم گفت: دروس عمومی ضرایب پایینی دارند و به همین دلیل حذف این دروس از کنکور مشکلی ایجاد نمی‌کند.

نوید یونسی ملردی رتبه چهارم گروه زبان‌های خارجی کنکور سراسری 1401 هم دو نوبت شدن کنکور را مسأله مفید برای داوطلبان دانسته و گفت: اینکه کنکور در دو نوبت برگزار شود مسأله خوبی است اما حذف درس عمومی خوب نیست.

محمد پارسا قادراحمدی رتبه هفتم کنکور سراسری 1401 در گروه علوم ریاضی و فنی هم از دو نوبت شدن کنکور راضی است و آن را به نفع داوطلبان دانسته و گفت: این مصوبه بسیار جذاب است به شکلی که من هم علاقمند هستم سال بعد کنکوری باشم.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کنکور

شورای عالی انقلاب فرهنگی

سازمان سنجش آموزش کشور

آزمون این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
مصوبه جدید کنکور از نگاه برگزیدگان آزمون سراسری 1401 2
مصوبه جدید کنکور از نگاه برگزیدگان آزمون سراسری 1401 3
مصوبه جدید کنکور از نگاه برگزیدگان آزمون سراسری 1401 4
مصوبه جدید کنکور از نگاه برگزیدگان آزمون سراسری 1401 5