چهارشنبه 11 مهر 1403

مصوبه کنکوری شورا بدون تغییر تا سال 1405 پابرجا است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مصوبه کنکوری شورا بدون تغییر تا سال 1405 پابرجا است

ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجویان بدون تغییر تا سال 1405 پا برجا است.

ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجویان بدون تغییر تا سال 1405 پا برجا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش دانشجویان، با هدف تقویت عدالت آموزشی و کاهش استرس داوطلبان، دومین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت.

طبق تبصره 1 ماده 2 این مصوبه، هرگونه تغییر در نحوه برگزاری آزمون‌ها تنها از سال 1405 ممکن است و تا آن زمان شیوه فعلی پابرجا خواهد بود.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

مصوبه سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی و اصلاح و تکمیل آن که در تاریخ 15/4/1400، 5/11/1400 و 17/3/1401 به تصویب رسیده است، دومین سال اجرای خود را پشت سر گذاشت و مبنای پذیرش دانشجویان جدید در نظام دانشگاهی کشور است. بر اساس تبصره 1 ماده 2 مصوبه سنجش و پذیرش، هرگونه تغییر در شیوه سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به آموزش عالی نیازمند اطلاع رسانی پیش از پایان شهریور هر سال می‌باشد. لذا محققاً هیچگونه تغییری در نحوه برگزاری امتحانات نهایی و آزمون تخصصی در سال 1404 ایجاد نخواهد شد و همچنان، مصوبه مذکور تعیین‌کننده چارچوب سنجش و پذیرش خواهد بود.

لازم به ذکر است که بر اساس وظیفه ذاتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ارزیابی اثرات علمی و اجتماعی مصوبه سنجش و پذیرش و میزان تحقق اهداف اصلی و مترقی آن، شامل بازگرداندن جایگاه واقعی معلم و مدرسه در نظام تعلیم و تربیت، افزایش عمق یادگیری دانش آموزان، گسترش عدالت آموزشی به معنای افزایش دسترسی داوطلبان کمتر برخوردار به امکانات تحصیلی دانشگاهی و کاهش استرس و اضطراب داوطلبان آزمون سراسری که پیش از این سرنوشت آنها در یک آزمون چندساعته تعیین می‌شد، به طور پیوسته از طریق ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی صورت می‌پذیرد و گزارش آن در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای آن قرار خواهد گرفت تا در خصوص حسن اجرای آن اطمینان حاصل گردد و نسبت به تکمیل، تقویت و اصلاحات لازم تصمیم‌گیری شود که این کار در برنامه ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی قرار دارد. با این وجود، با توجه به تبصره 1 ماده 2 مصوبه سنجش و پذیرش در هرگونه تغییر احتمالی تنها از سال 1405 به بعد قابل اجرا خواهد بود و در زمان مقتضی به اطلاع عموم نیز خواهد رسید.