پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مظلومی: خدا از کسانی که جام را از استقلال گرفتند نگذرد!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مظلومی: خدا از کسانی که جام را از استقلال گرفتند نگذرد!

پرویز مظلومی ضمن انتقاد از رفتار مجیدی و سعادتمند، آنها را مسئول شکست و از دست رفتن جام قهرمانی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز مظلومی که به عنوان کارشناس بازی استقلال و تراکتورسازی در فینال جام حذفی در برنامه فوتبال برتر حضور پیدا کرده بود، در خصوص این دیدار گفت: در 20 دقیقه اول بازی شاهد یک بازی سرد و کسل کننده بودیم. دو تیم احتیاط می کردند و بازی در مرکز زمین بود. پس از گل اول تراکتور، دفاع کرد. آنها می دانستند که از این بازی چه چیزی را می خواهند. متاسفانه استقلال در نیمه اول از نظر روحی روانی آماده نبود. زمانیکه تراکتور در آرامش در حال برنامه ریزی برای بردن بازی بود، استقلالی ها در حال پرداختن به مسائل حاشیه ای بودند. استقلال اصلا آمادگی روحی روانی کافی برای این بازی را نداشتند.

مظلومی ادامه داد: برای من جای تعجب دارد که آقای حسینی که ادعای حضور در تیم ملی دارد، اینگونه 3 گل دریافت کرد. معنای اصول دفاعی چیست؟ چرا مدافعان باید روی یک خط قرار بگیرند؟ مدافعان استقلال امروز فضا را در اختیار حریف قرار دادند.

وی ادامه داد: ساکت الهامی با استفاده از آرامشی که در تیمش بود، با انجام تمرینات خوب، نقاط ضعف استقلال را به خوبی شناسایی کرده بود. در نیمه اول بجز یک مورد، اسمی از دیاباته و قایدی نشنیدیم. در چهره بازیکنان استقلال مشخص است که آنها از لحاظ روحی روانی شرایط خوبی ندارند. خداوند نگذرد از کسی که این شرایط را برای استقلال ایجاد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی باعث این شرایط استقلال شدند، گفت: خدا نگذرد از کسانی که این شرایط را برای استقلال ایجاد کردند. آقایان را آوردید و صحبت کردند. بعد از بازی با پرسپولیس بحث استعفا به این شرایط دامن زده شد. استقلال نه برای مظلومی است و نه مجیدی و سعادتمند. این تیم برای 40 میلیون هوادار است. حداقل به هوادار احترام بگذارید. صبر و تحمل‌شان کم است. چرا استعفا؟ اگر می‌خواهی استعفا بدهی، آخر بازی جام را بگیر و بعدا بگو شرایط من این است و اگر می‌توانید می‌مانم یا می‌روم.

مظلومی در مورد شرایط حال حاضر استقلال و تنش های پیش آمده گفت: بهترین کاری که می شد بعد از بازی دربی انجام داد، تعامل مدیرعامل با سرمربی بود. صحبت با گزینه های مربیگری حق طبیعی باشگاه است ولی در این برهه زمانی، صحبت کردن درمورد جانشین فرهاد مجیدی اشتباه است. زمانی که من در سال 94 با استقلال به دیدار فینال جام حذفی رسیدم، یک هفته قبل از بازی فینال، به من خبر دادند که در یکی از رستوران های جردن با جانشین من مذاکره شده است.

سرمربی تیم ملی جوانان با انتقاد از ممنوعیت جذب مربی و بازیکن خارجی گفت: مشکل بزرگ فوتبال ما نحوه بستن قراردادها است. از آنجایی که مدیریت در فوتبال ما ثبات ندارد، مدیران قراردادهای آنچنانی می بندند. چطور ممکن است بازیکنی که 80 درصد از مبلغ قراردادش را گرفته است و بتواند به راحتی فسخ کند؟ این نوع قراردادها را باید در گینس ثبت کنند چون در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد. لیونل مسی برای جدایی از بارسلونا باید 700 میلیون یورو بپردازد. در اروپا قراردادها به نفع باشگاههاست ولی در ایران به نفع بازیکن و مربیان است.

پرویز مظلومی ادامه داد: با این اختلافات، من فکر نمی کنم سعادتمند و مجیدی بتوانند با همدیگر ادامه دهند. زمانیکه بازیکن خبرداشته باشد که سرمربی اش در فصل بعد حضور ندارد، انگیزه اش را از دست می دهد. مظلومی افزود: بهتر است مجیدی بخاطر هواداران تا پایان بازی های آسیایی در این تیم بماند چرا که او هنوز قرارداد دارد. یک مربی جدید طی 10 روز چه کاری می تواند انجام بدهد؟ آقای استراماچونی خیلی نزد هواداران محبوب است. الآن وضعیت به نحوی است که آنها بین خرید 10 بازیکن و بازگشت استراماچونی، خواهان بازگشت استرا هستند.

سرمربی تیم ملی جوانان در پایان گفت: من از آقای سعادتمند خواهش میکنم ناگفته ها را بیان کنند. ایشان آدمی هستند که واقعا کار می کنند و خیلی از بدهی های استقلال را پرداخت کرده اند. بیایند در مورد قراردادها رک و پوست کنده با مردم صحبت کنند تا آنها در جریان قرار بگیرند.

انتهای پیام /