دوشنبه 2 مهر 1403

معاون وزیر صمت: اجازه ورود کالا به کشور صرفا با شناسه کالا

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
معاون وزیر صمت: اجازه ورود کالا به کشور صرفا با شناسه کالا

علی‌رضا شاه‌میرزایی معاون وزیر صمت در نشست خبری خود که صبح امروز دوم مهر ماه برگزار شد درباره برند کالاها گفت: امروز در کشور تبلیغ برند با نام ایرانی است ولی در ظاهر این برندها منشا خارجی دارد.

او فضای برندینگ در کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از دلایل بروز تورم، انتظارات تورمی است، صاحبان کسب و کار وقتی برای برندسازی سرمایه گذاری می‌کنند، انتظار حمایت و کمک از رسانه‌ها دارند، همکاری بین برندها و رسانه بسیار مهم است، وقتی رسانه‌ها فضای فکری و فرهنگی در مورد کسب و کارها را برای مردم خوب جلوه دهند، باعث ایجاد تصویر مثبتی می‌شوند که بر روی انتظارات تورمی تاثیر می‌گذارد.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه سازمان مدیریت صنعتی بر اساس ارزیابی برند، شاخص آن را تعیین می‌کند تصریح کرد: برند به این است که تعداد بیشتری از مردم هم از آن آگاه باشند و هم تصویری خوبی از آن داشته باشند، اینجا نقش رسانه‌ها بسیار اهمیت دارد تا اقبال عمومی نسبت به برندها افزایش یابد، هم اینکه در فضای مجازی برخی از سایت‌های اینترنتی راهنمای خرید مردم شده اند، اگر بتوان در خصوص برندها از از فضای رسانه ای برای نظرخواهی از مردم بهره گرفت، می‌توان به فرهنگ سازی برندینگ در کشور کمک کند.

معاون وزیر صمت گفت: صنعت تبلیغات در کشور بسیار فراتر رفته است و امروز باید برای برند ملی کشور ارزش و هزینه قائل شد، در کنار تولید باید به موضوعاتی از جمله برندسازی توجه کرد و مشکلات امروز را با روش‌های جدید حل کرد.

او تصریح کرد: ما در حوزه موبایل در برندسازی داخلی ضعیف هستیم، طبق قانون کالای وارداتی باید دارای استاندارد باشد و هر گونه تجهیزات الکترونیکی که وارده کشور می‌شود باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

او گفت: اگر کالایی شناسه کالا نداشته باشد اجازه ورود به کشور را ندارد واردات کنندگان براساس رتبه بندی می‌توانند کالا وارد کنند و میزان واردات بر اساس خدمات پس از فروش و ضمانت کالا است.

خبرنگار: رضا زارع