دوشنبه 28 خرداد 1403

مقام ارشد سپاه: همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها باید به عبور از این وضعیت گذار کمک کنند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
مقام ارشد سپاه: همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها باید به عبور از این وضعیت گذار کمک کنند

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: تصریح کرد: واقعیت این است که بروز این حوادث و پدیده‌ها در سایر کشورها می‌تواند موجب شکل‌گیری بحران‌های سیاسی و اجتماعی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار رسول سنایی‌راد گفت: مهم‌ترین خصلت ملت بزرگ ما در مواجهه با مصیبت های چند روزه شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان، آن است که عواطف پاک در سوگ آنان جامعه را به سمت همدردی و همدلی کشانده است.

به روایت ایلنا، معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: ضمن آنکه نوع عملکرد شهید رئیسی هم به گونه‌ای بود که زبانزد همدلی و وحدت شد. ادبیاتی که ایشان به کار می‌گرفت، تولید دافعه و رنجیدگی برای رقبای خود نبود. ایشان از ادبیات محترمانه و فاخر استفاده می‌کرد. در استفاده از نیروها اهل حذف و کنارگذاشتن به جرم گرایش جناح‌های سیاسی نبود. وقتی به انتقاد نیروهای طرفدار آقای رئیسی نگاه می‌کنیم انتقاد اصلی شان این بود که آقای رئیسی تمام نیروهای گذشته را حفظ کرده است. با توجه به منش و رفتار شهید رئیسی، امروز در وضعیتی قرار داریم که تمام جناح‌های سیاسی ابراز همدردی و تاسف می‌کنند و این موضوع نشان دهنده آن است که ما در شرایطی قرار گرفتیم که وحدت و همدلی افزایش پیدا کرده است، شعور، وجدان و بلوغ سیاسی هم وجود دارد.

سردار سنایی یادآور شد: در شرایطی که چالشی برای کشور به وجود آمده است، انتظار می‌رود همگان برای عبور از این چالش کمک کنند. گرچه ساختار نظام به گونه‌ای است که هیچ خللی در کارکردها به وجود نمی آید و کشور در آرامش و اقتدار قرار دارد و شاهد هستیم این کشور اداره می‌شود. پیامی که رهبری به آقای مخبر به عنوان سرپرست ریاست جمهوری دادند، اعتباری به وجود آورد تا شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری طبق اصل 131 قانون اساسی فراهم شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که بروز این حوادث و پدیده‌ها در سایر کشورها می‌تواند موجب شکل‌گیری بحران‌های سیاسی و اجتماعی شود. اما خوشبختانه در ساختار حاکمیت و نظام ما این موضوع پیش بینی شده و ما تجاربی به مراتب سخت‌تر از وضعیت کنونی در کشور داشتیم که شهید رجایی و شهید باهنر در هنگام جنگ به شهادت رسیدند اما بعد از آن انتخابات برگزار شد. در حال حاضر شرایط ما عادی است و با این وجود همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها باید به عبور از این وضعیت گذار کمک کنند. اتفاقی که رخ داد باعث ظهور و بروز همگرایی و وحدت ملی شد که به کوری چشم دشمنان ما است، همچنین نوعی تجربه برای نسل جدید است و در چنین شرایطی، آنچه از ملت رشید و بالغ انتظار می‌رود رفتن به سمت وحدت و انسجام برای عبور از شرایط گذار است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1911007