شنبه 29 اردیبهشت 1403

مقصر شکست رئال معرفی شد: عجب داور مزخرفی!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مقصر شکست رئال معرفی شد: عجب داور مزخرفی!

عملکرد داور بازی رئال مادرید و اتلتیکو مادرید اعتراض بسیاری از رئالی‌ها را به دنبال داشته است.

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید و اتلتیکو مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لالیگا به مصاف یکدیگر رفتند و این بازی با نتیجه 1-3 به سود شاگردان دیه‌گو سیمئونه به پایان رسید. آلوارو موراتا و آنتوان گریزمان ستاره‌های اصلی تیم میزبان در این دیدار بودند اما عملکرد خاویر آلبرولا روخاس، داور این بازی، هم توجه بسیاری را جلب کرد و جنجال‌هایی را هم به همراه داشت. این اولین باری بود که او تجربه سوت زدن در دربی مادرید را پیدا می‌کرد و خیلی زود متوجه شد که هیجان و تنش حاکم بر این دیدار تا چه حد می‌تواند روی عملکردش تاثیرگذار باشد. تنها سه دقیقه از سوت شروع بازی گذشته بود که خطایی از سوی ماریو هرموسو روی جود بلینگام انجام شد اما او تصمیم گرفت از این صحنه عبور کند و در نهایت همان توپ توسط موراتا وارد دروازه رئال شد.

این یکی از صحنه‌های مورد اعتراض در تلویزیون رئال مادرید بود. مجری این برنامه در این باره گفت:«قضاوت افتضاح از سوی روخاس. عملکرد نادرست او تاثیر بسیاری روی سرنوشت این دیدار داشت و آن را تغییر داد. رئال مادرید باید 2-2 نیمه دوم را تمام می‌کرد و اتلتیکو باید یک اخراجی می‌داد. این اشتباه بزرگ جلوی رئال مادرید باز هم تکرار شد. به یاد داشته باشید که این داور یکی از کسانی است که توسط پسر انریکز نگریرا (پرونده معروف بارسلونا) استخدام شده بود. حتی با این که قاضی و دادگاه از فساد سیستماتیک خبر داده بودند اما این داورها هنوز به کارشان ادامه می‌دهند. او در سطح داوری این مسابقات نیست.» یکی دیگر از صحنه‌ها هم مربوط به گل رئال بود که به دلیل خطای آفساید مردود اعلام شد. تلویزیون رئاال مادرید در این باره اظهار داشت:«آنها رودیگر را کشیدند و بعدی گفتند که او روی جریان بازی تاثیر داشته است. هرچند او هیچ کاری انجام نداد. توپ از نیم متری هرموسو و رودیگر عبور کرد. او اصلا دخالتی نداشت. چطور ممکن است که این گل به خاطر آفساید مردود اعلام شود؟ این توپ اصلا به سمت او هم نرفت. تمام این مسائل بدون اشاره به این است که هرموسو روی او خطا کرد. این اتفاق مهمی دیگری در بازی بود که اشتباه داوری به راحتی آن را تغییر داد. این اشتباهی جدی است. اگر این اتفاق برای اتلتیکو رخ داده بود، فریاد همه درمی‌آمد.»

تکل وحشتناک خیمنز روی رودریگو هم موضوع دیگر مورد بحث در این بازی بود:«اتلتیکو قطعا باید 10 نفره می‌شد. این تکلی وحشیانه از سوی خیمنز بود. بدون شک کارت قرمز داشت اما باز هم داور فقط کارت زرد نشان داد. به یاد داشته باشید که جریمه چنین خطاهایی زیاده‌روی نیست، بلکه به خاطر خود نفس این خطا است. خیمنز باید چه کاری انجام می‌داد تا اخراج شود؟ باید حتما رودریگو را برای ادامه فصل راهی بیمارستان می‌کرد؟ او آخرین مدافع بود. این خطا قطعا مستحق کارت قرمز بود. این بسیار ناراحت‌کننده است که کمک داور ویدیویی هیچ دخالتی روی این صحنه نکرد.»

مقصر شکست رئال معرفی شد: عجب داور مزخرفی! 2
مقصر شکست رئال معرفی شد: عجب داور مزخرفی! 3