یک‌شنبه 15 مهر 1403

ملزم‌شدن ادارات به صرفه‌جویی 30 درصدی برق / ساعت کاری کاهش یافت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ملزم‌شدن ادارات به صرفه‌جویی 30 درصدی برق / ساعت کاری کاهش یافت

پازوکی گفت: هر ساعت تعطیلی ادارات در ساعت ظهر و گرم بین 24 تا 40 درصد صرفه‌جویی برق را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: با هدف صرفه جویی در مصرف برق، از امروز ساعات کار اداری در ادارات لرستان کاهش یافت که ادارات ملزم هستند در ساعات اداری 30 درصد در مصرف برق صرفه جویی نمایند.

وی افزود: به ازای هر ساعت تعطیلی ادارات در ساعت ظهر بین 24 تا 40 مگاوات صرفه جویی در مصرف برق می شود.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: در حال حاضر مصرف برق در استان لرستان 750 مگاوات است که باید تلاش کرد تا با صرفه جویی از بروز خاموشی ها جلوگیری کرد.

پازوکی با اشاره به برنامه صرفه جویی مصرف برق، گفت: از 15 خرداد تا 15 تیرماه هر روز باید 54 مگاوات صرفه جویی صورت گیرد، همچنین از 15 تیر تا 15 مرداد هر روز 80 مگاوات و از 15 مرداد تا 15 شهریورماه هر روز 54 مگاوات باید صرفه جویی انجام شود.

وی بیان کرد: سال های قبل سقفی برای مصرف تعیین می شد که مازاد این سهمیه منجر به قطع برق می شد ولی امسال این سقف برداشته شده مشروط به اینکه صرفه جویی لازم صورت گیرد که اولویت عدم قطع برق با مشترکان خانگی است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خاطرنشان کرد: صنایع استان هم باید روزانه 24 مگاوات صرفه جویی نمایند و چاه های آب و پمپاژها هم در صورتی که از ساعت 11 صبح تا هفت عصر صرفه جویی نمایند مشمول موارد تشویقی قرار می گیرند که در صورت عدم صرفه جویی جرائم و خاموشی اعمال می شود.

پازوکی با اشاره به نظارت مصرف برق در ادارات، افزود: کارگروه مدیریت تقاضا و مصرف برق تشکیل شده که در راستای نظارت بر ادارات و صنایع فعالیت می کند و در صورت عدم صرفه جویی برق توسط ادارات، جرائم لحاظ می شود.

انتهای پیام /