یک‌شنبه 8 مهر 1403

منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج

منچستریونایتد در هفته ششم لیگ برتر مقابل تاتنهام 3-0 شکست خورد تا به رتبه دوازدهم جدول سقوط کند.

به گزارش "ورزش سه"، منچستریونایتد در خانه متحمل یکی از تلخ‌ترین شکستهای فصل شد و درحالیکه عملا حرفی برای گفتن مقابل تاتنهام نداشت سه بار دروازه‌اش را توسط جانسون، کولوسفسکی و سولانکه باز شده دید و 3-0 باخت. البته یونایتدها نیمه دوم را با اخراج کاپیتان برونو فرناندز در اواخر نیمه اول 10 نفره دنبال کردند و در این نیمه دو گل دریافت کردند.

ترکیب منچستریونایتد: اونانا، مزراوی، دلیخت، مارتینز، برونو فرناندز، رشفورد، زیرکزی، گارناچو، دالوت، اوگارته، ماینو

ترکیب تاتنهام: ویکاریو، پدرو پورو، رومرو، فان دن‌فن، اودوگی، مدیسون، بنتانکور، کولوسفسکی، جانسون، سولانکه، ورنر

بازی در الدترافورد تازه آغاز شده بود که یک اشتباه از رشفورد یونایتد را عقب انداخت. ورزشگاه پر از تماشاچی الدترافورد باورش نمی‌شود که در همین دقایق اولیه و سه دقیقه بعد از شروع دروازه تیم اریک تن‌هاخ را باز شده ببیند.

تاتنهام چند دقیقه بعد هم یک فرصت عالی به دست آورد ولی درحالیکه بعد از پاسکاری‌های تماشایی اسپرزها مدیسون از زاویه بسته تک به تک شده بود اونانا با واکنشی خوب دروازه‌اش را بسته نگه داشت. از همین 10 دقیقه اول مشخص بود که یونایتد شب سختی پیش رو دارد.

تاتنهام همچنان خطرناک بود. آنها باز هم با پاس‌کاری‌های عالی و حرکات ترکیبی به محوطه جریمه حریف رسیدند و این بار تیر دروازه ناجی دروازه اونانا روی شوت برنان جانسون بود. یونایتدها بعد از این فرصت حریف اولین خطر جدی را ایجاد کردند ولی ویکاریو با واکنشی فوق‌العاده مانع گلزنی زیرکزی شد.

شاگردان آنگه باز هم برای تیم تن‌هاخ خطرناک بودند و یک قیچی تماشایی از رومرو با خوش‌شانسی اونانا از کنار تیر دروازه بیرون رفت. درست مثل چند دقیقه قبل یونایتد قیچی رومرو را با یک حرکت دیدنی جبران کرد ولی والی تماشایی گارناچو به تیر خورد تا دو تیم از این نظر مساوی شوند.

گویا در این بازی قرار بود دو تیم به ترتیب روی دروازه هم خطرساز شوند. در اواخر نیمه اول اونانا در مصاف تک به تک با کولوشفکسی با پا توپ را دفع کرد.

در دقیقه 42 شاهد جنجالی‌ترین اتفاق بازی بودیم. مارکوش رشفورد در حرکتی عجیب درحالیکه سر هم خورده بود پای مدیسون را زد. با اینکه کف پای او روی ساق پای مدیسون فرود نیامده بود و بغل پای برونو به پای او اصابت داشت ولی داور کارت قرمز مستقیم را با کاپیتان شیاطین نشان داد. نیمه اول با این جنجال به پایان رسید.

تاتنهامی‌ها مثل نیمه اول در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم گلزنی کردند و کولوشوفسکی این بار پاس برنان جانسون را با پرش و ضربه با نوک پا به درون دروازه اونانا فرستاد.

در ادامه تاتنهام با اینکه دو گل جلو افتاده بود باز هم خطرناک‌ت بود و اونانا ضربه ورنر را به خوبی مهار کرد تا اختلاف بیشتر نشود.

تاتنهام در دقایق پایانی تحقیر یونایتد در خانه را کامل کرد. روی ارسال کرنر پاپه سار ضربه سری به زاویه مخالف فرستاد و سولانه با ضربه‌ای تمام کننده کاری کرد که اریک تن‌هاخ به کمترین فاصله ممکن با اخراج برسد. تانتهام در نهایت با برتری 3-0 پیروز شد تا یکی از تلخ‌ترین شکستهای فصل برای شیاطین سرخ رقم بخورد.

گل‌ها:

میکی فن دن‌فن با توپ گیری از حریف در زمین خودی، با حرکت عالی انفجاری توپ را تا سمت راست محوطه جریمه منچستر برد و با یک پاس زمینی، برنان جانسون را در مقابل دروازه خالی آندره اونانا قرار داد تا او با بغل پا گل اول تاتنهام را به ثمر برساند. جانسون پس از توپ ربایی در میانه میدان کولوسفسکی را با پاسی عرضی نشانه گرفت. با دخالت ماتیس دی‌لیخت توپ کمی ارتفاع گرفت. کولشفسکی با یک پرش و پرتاب پاهایش اونانا را مغلوب کرد تا گل دوم تاتنهام ثبت شود. تاتنهام صاحب یک کرنر شد و برگوال از سمت چپ توپ را به درون محوطه ارسال کرد. پاپه سر تاثیر کوچکی روی توپ گذاشت و دومینیک سولانکه با ضربه‌ای دقیق تور دروازه را لرزاند.
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 2
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 3
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 4
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 5
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 6
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 7
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 8
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 9
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 10
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 11
منچستریونایتد 0-3 تاتنهام / تحقیر بزرگ یونایتد در خانه: تن‌هاخ در یک قدمی اخراج 12