دوشنبه 4 تیر 1403

من را ببخشید، زندگی‌ام را نابود نکنید / درخواست استیناف رد شد: مهاجم کره در زندان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
من را ببخشید، زندگی‌ام را نابود نکنید / درخواست استیناف رد شد: مهاجم کره در زندان!

سوک هیون جون با رد درخواست تجدیدنظر در دادگاه استیناف، باید حبس خود را برای حضور دیرهنگام در کشور برای سربازی سپری کند.

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته سوک هیون جون به محض ورود به کشور بازداشت و تحویل دادگاه شد. اتهام او، فرار از خدمت سربازی بود که قوانین سفت و سختی در کره‌جنوبی دارد.

هیون جون به اتهام عدم بازگشت به کره در بازه زمانی تعیین شده بدون دلیل موجه و باوجود اطلاع از اداره نیروی انسانی نظامی برای بازگشت به کره تا 3 ژوئن 2019، در اختیار دادگاه قرار گرفت و در همان ابتدا حکم دو سال زندان برای او صادر شد.

با این حال هیون جون درخواست استیناف داد و حالا حکم جدید او هشت ماه زندان و دو سال حبس تعلیقی است که تا همیشه سایه‌اش روی سر این فوتبالیست سابق قرار خواهد داشت.

نکته مهم اینکه او در سال 2019 پیراهن تروا فرانسه را برتن داشت و در این زمان درخواست معافیت بیشتر را داشت اما با این درخواست او مخالفت شد و تصمیم سوک هیون جون برای ادامه بازی در اروپا خشم مسئولان کره را به دنبال داشت و آنها قانون را به شدیدترین شکل ممکن علیه ستاره سابق تیم ملی اجرا کردند.

سوک در دادگاه تجدیدنظر گفت: زمانی که قراردادم در سال 2022 تمام شد، خواستم برای انجام سربازی به کشور برگردم و تعهداتم را انجام دهم اما به محض ورود بازداشت شدم. لطفا اجازه بدهید من به عنوان یک فوتبالیست بازی کنم، مطمئن باشید خدمت سربازی را هم انجام خواهم داد.

پدر او همچنین اظهار داشت: فرزند من جوان بود و چیز زیادی از قوانین نمی‌دانست، من خواهان نرمش قانون هستم تا فوتبال پسرم زنده شود.

با این حال دادگاه درخواست آنها برای ادامه فوتبال این بازیکن را نپذیرفت و در حکم خود تعیین کرد که قوانین برای افراد خاص تغییر نخواهند کرد و عادلانه خواهند ماند.

به این ترتیب مهاجم سابق تیمهای پورتو و ماریتیمو که یک سال است فوتبال بازی نکرده، بعد از زندان سربازی خود را پشت سر می‌گذارد و شانسی برای ادامه فوتبال نخواهد داشت.