دوشنبه 16 مهر 1403

مهاجم بدشانس: انتخاب ناگلزمان برای جانشینی هاورتز

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مهاجم بدشانس: انتخاب ناگلزمان برای جانشینی هاورتز

با تصمیم یولیان ناگلزمان، جاناتان بورکارت به عنوان جانشین کای هاورتز مصدوم به تیم ملی آلمان دعوت شد.

به گزارش "ورزش سه"، از آنجایی که کای هاورتز از ناحیه زانو مصدوم شده، یولیان ناگلزمان تصمیم گرفت جاناتان بورکارت، مهاجم ماینتس، را برای بازی‌های آتی در لیگ ملت‌های اروپا مقابل بوسنی و هرزگووین و هلند دعوت کند.

بورکارت در بهترین فرم قرار دارد و در 6 بازی اول خود در بوندس‌لیگا، 5 گل قابل توجه به ثمر رساند که دو گل آن در پیروزی اخیر مقابل سنت پائولی به ثمر رسید. پس از این عملکرد بو هنریکسن، سرمربی ماینتس، گفت:"او یک ماشین است. آلمان باید بهترین مهاجمان را در اختیار داشته باشد و اکنون جاناتان در این تیم است."

همچنین کریستین هایدل، مدیر ورزشی ماینتس، درباره دعوت از این بازیکن به تیم ملی گفت:"جانی با عملکرد مداوم خود کاملاً شایسته این دعوت بود. او در زمستان پس از وقفه تلخ و طولانی مدت مصدومیتش قوی‌تر از همیشه به زمین بازگشت و عامل مهمی در بقای ما در نیم فصل دوم بود. ما به او بسیار افتخار می‌کنیم، مطمئناً هیچ کس در ماینتس نیست که برای جانی خوشحال نباشد."

بورکارت که قبلاً در 45 بازی برای تیم‌های آلمان در رده‌های سنی بازی کرده و قهرمان جام ملت‌های اروپا در زیر 21 ساله‌ها در سال 2021 شده، در پایان سال 2021 اولین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد.

در آن زمان او حتی با هانسی فلیک سرمربی وقت ملی پوشان نیز تماس تلفنی داشت اما کمی بعد پس از دو عمل زانو از فهرست آلمان دور شد. سه سال پس از اولین دعوت، او شانس زیادی برای اولین بازی ملی خود دارد.

مهاجم بدشانس: انتخاب ناگلزمان برای جانشینی هاورتز 2