یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مهدی: هیچ باشگاهی سازمان لیگ را تهدید نکرده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
مهدی: هیچ باشگاهی سازمان لیگ را تهدید نکرده است

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: برای برگزاری همزمان 2 هفته پایانی لیگ برتر فوتبال از سوی باشگاهی تهدید نشدیم.

سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره بازی‌های هفته بیست و هشتم به طور همزمان برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: برنامه بازی‌ها از قبل طبق آئین نامه برگزاری مسابقات اعلام شده بود، اما درخواست‌هایی صورت گرفت تا این بازی‌ها به طور همزمان برگزار شود. کمیسیون نظارت بر برنامه مسابقات پیشنهادی را برای نهاد‌های نظارتی ارسال کرد و استعلام لازم انجام شد و با توجه به نظراتی که گرفتیم برنامه مسابقات طبق روال قبلی خود برگزار می‌شود.

مهدی درباره اینکه منصور قنبرزاده اشتباهاتی در اظهاراتش داشت، گفت: نه اشتباهی صورت نگرفته است. ما داشتیم که در فصول گذشته بازی‌های به طور همزمان در 3 هفته پایانی برگزار می‌شد، اما آئین نامه مسابقات اعلام کرده که بنا به ضرورت و الزاماتی که در برخی از فصول پیش می‌آید بازی‌های این فصل در 2 هفته پایانی به طور همزمان برگزار شود. البته در فصل گذشته چند تیم کاندیدای سقوط به لیگ دسته یک بودند برای اینکه شرایط فیرپلی برایشان فراهم شود 3 هفته پایانی بازی‌ها به صورت همزمان برگزار شد و قنبرزاده هم براساس این شرایط توضیحاتی را مطرح کرد. مسلما او هم یکی از اعضای کارگروه بود و نظراتش برای ما قابل احترام است. نهایتا ما این پیشنهاد دادیم که هر گونه مساوات در مسابقات رعایت شود منتهی بر اساس شرایطی که عرض کردم این پیشنهاد مورد قبول قرار نگرفت. خوشبختانه در بالا و پایین جدول حداقل رقابت بین تیم‌ها داریم و عین پارسال تیم‌ها نزدیک به هم نیستند. در سال‌های گذشته با تفاضل یک گل سرنوشت قهرمانی مشخص می‌شد و امیدوارم رقابت‌های پیش رو هم بازی‌های خوبی شود و ما به عنوان برگزار کننده مسابقات بتوانیم خدمتگزار تیم‌ها باشیم.

او درباره اینکه بازی بین پیکان و پرسپولیس بدون تماشاگر است، گفت: آن بازی هم تصمیم گیری کرده و اعلام می‌کنیم. اجازه بدهید ما تصمیم گیرنده درباره حضور یا عدم حضور تماشاگران نیستیم و منتظر دستورات ابلاغی هستیم.

مهدی درباره اینکه تهدیدات باشگاه پرسپولیس در تصویب برگزاری مسابقات در 2 هفته پایانی به صورت همزمان تاثیر داشت، گفت: نه! هیچ کدام از عزیزان این کار را نکردند. خوشبختانه ما با باشگاه‌ها نزدیک هستیم و تمامی باشگاه‌ها را به صورت تلفنی نظراتشان را داشتیم نه باشگاهی تهدید کرده نه باشگاهی قهر کرده است. همه باشگاه‌ها با صداقت و دوستی نظراتشان را اعلام کردند و ما هم در اختیار باشگاه‌ها هستیم و همیشه هم همین طور بوده است. سازمان لیگ خانه باشگاه‌ها است و در خدمتشان هستیم.

او درباره اینکه سازمان لیگ اقدامات لازم برای بازی‌های فصل بعد کرده است، گفت: ما آنقدر در این 3 هفته پایانی استرس و فشا رداریم که بتوانیم به نحو احسن همزمانی را رعایت کنیم. ان شا الله این 3 هفته بازی‌ها بگذرد به سراغ مسائل مربوط به بازی‌های سال آینده می‌رویم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال