جمعه 31 فروردین 1403

مهلت نام نویسی از بی سوادان کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهلت نام نویسی از بی سوادان کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد

یاسوج - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهلت نام نویسی از کم سوادان و بی سوادان گروه سنی 10 تا 49 سال این استان تمدید شد.

سید حمدالله خواهش نیک روز پنحشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تمدید مهلت نام نویسی ویژه کم سوادان و بی سوادان هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد است.

وی افزود: دلیل تمدید مهلت نام نویسی کم سوادان و بی سوادان کهگیلویه و بویراحمد محدودیت های کرونایی اعمال شده در این استان است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهلت نام نویسی از سوادآموزان دوره انتقال این استان تا پایان دی ماه، دوره تحکیم سواد تا 15 بهمن ماه و دوره سوادآموزی نیز تا پایان بهمن ماه 1399 است.

خواهش نیک عنوان کرد: نام نویسی از کم سوادان و بی سوادان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت 12 مؤسسه و تشکل مردم نهاد انجام می شود.

وی ابراز داشت: شناسایی افراد کم سواد و بی سواد کهگیلویه و بویراحمد قبل از نام نویسی آنان و از طریق کد ملی انجام می شود.

خواهش نیک گفت: امسال حجم ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد در زمینه باسواد کردن افراد کم سواد و بی سواد چهار هزار و 500 نفر و شامل 2 هزار و 400 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 200 نفر در دوره انتقال و 900 نفر در دوره تحکیم سواد است.

وی اظهار داشت: کلاس های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شرایط کرونایی به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی و برنامه تلویزیونی لوح و قلم برگزار می شوند.

خواهش نیک افزود: طول دوره سوادآموزی پنج ماه و به مدت 400 ساعت و طول دوره انتقال نیز هفت ماه و به مدت 600 ساعت است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 نرخ باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در کهگیلویه و بویراحمد 92.7 درصد است.

*س_برچسب‌ها_س*