دوشنبه 11 تیر 1403

مورات یاکین:/ باخت 6-1 به پرتغال تمام شد، ایتالیا را غافلگیر می‌کنیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مورات یاکین:/ باخت 6-1 به پرتغال تمام شد، ایتالیا را غافلگیر می‌کنیم

مورات یاکین، سرمربی سوئیس، در نشست خبری بازی با ایتالیا گفت تیمش برای غافلگیر کردن شاگردان اسپالتی برنامه دارد.

به گزارش "ورزش سه"، سوئیس از جمله تیمهایی است که با عملکرد خوب در مرحله گروهی یورو 2023 نگاه‌ها را به خود جلب کرده و برخی منتظر هستند تیم مورات یاکین از جمله شگفتی‌سازهای این تورنمنت باشد.

سوئیس در گروه A با حضور آلمان، مجارستان و اسکاتلند 5 امتیاز به دست آورد و به عنوان تیم دوم صعود کرد. آنها در بازی سوم‌شان آلمان را زمینگیر کرده بودند و اگر گل دقایق پایانی آلمان‌ها نبود به پیروزی می‌رسیدند.

مورات یاکین و تیمش فردا دیداری حساس و دشوار مقابل ایتالیا دارند که قهرمان دوره گذشته یورو است.

سوئیس برای جدال پنالتی‌ها مقابل ایتالیا آماده است؟ این هفته وقت کافی داشتیم تا پنالتی تمرین کنیم. همه بازیکنان ما به نوبت پنالتی زدند و ما کادر فنی نکته‌های لازم را یادداشت کردیم. البته که پنالتی زدن در تمرین با پنالتی زدن در کوران مسابقه و زیر فشار و استرس خیلی فرق دارد. ما امیدواریم بازی در وقتهای قانونی نتیجه‌اش مشخص شود، فارغ از اینکه کدام تیم می‌برد.

با گرانیت ژاکا مشکل داری؟ این داستان قدیمی است. معدودی از روزنامه‌نگارها این مشکل را از خودشان درآوردند. من و گرانیت رابطه‌ای عالی داریم. ما هر دو اراده معطوف به پیروزی داریم و می‌خواهیم در همه بازی‌ها برنده باشیم. نه من و نه او فراتر از تیم نیسیتم. در حال حاضر تنها تمرکز ما تیم ملی است. مطالبی که روزنامه‌ها نوشته‌اند قدیمی شده و من امروز و فردا تمرکزم را به این مسائل نخواهم داد.

از باخت 6-1 به پرتغال در یک‌هشتم نهایی جام جهانی چه درسی گرفتید؟ جام جهانی با یورو فرق دارد. من به آنچه در گذشته‌ها اتفاق افتاده علاقه ندارم بلکه دوست دارم به این فکر کنم که فردا در زمین چه رخ می‌دهد. ما حال‌مان خوب است و این را ثابت کرده‌ایم. همه در خدمت تیم هستند و نه مصدوم داریم و نه بیمار. ما با چالش کاملا جدیدی مواجه هستیم و فردا یک بازی جدید در پیش داریم.

بهترین تجربه‌ات در این یورو چه بوده است؟ اغلب این سوال را از من می‌پرسند. بیست سال است که مربی‌گری می‌کنم و خوشحالم که هنوز می‌توانم لحظات زیبایی مثل بازی فردا را تجربه کنم. همیشه بازی‌های جالب هست. ولی امسال ما یک تیم درجه‌یک هستیم. دلم نمی‌خواهد این تصور را ایجاد کنم که ما مدعی هستیم. ما واقع‌بین هستیم. بازی با ایتالیا دیدار خاصی برای ما است و امیدوارم که پایانی خوش داشته باشد.

از اسکاماکا نمی‌ترسید و برای مهارش برنامه دارید؟ او بازیکنی است که هم کنترل توپ خوبی دارد و هم در کارهای دفاعی کمک می‌کند. به نظرم بازیکن کاملی است و امیدوارم جلوی او خوب دفاع کنیم.

انتظار داری چطور ایتالیایی را مقابل تیمت ببینی؟ آنها با سیستمهای متفاوت بازی می‌کنند و تیم ما برای این آماده است. ایتالیا کشوری است که به فوتبال تاکتیکی شناخته می‌شود و من این را خیلی دوست دارم. آنها از معدود کشورهایی هستند که همچنان در سراسر زمین از سیستم یارگیری نفر به نفر استفاده می‌کنند. ولی ما ترجیح می‌دهیم روی خودمان تمرکز داشته باشیم چون نمی‌توانیم حریف را کنترل کنیم. امیدوارم فردا ما باشیم که ایتالیا را غافلگیر می‌کنیم.

مورات یاکین:/ باخت 6-1 به پرتغال تمام شد، ایتالیا را غافلگیر می‌کنیم 2