سه‌شنبه 17 مهر 1403

موسسه خیریه‌ای که حافظ سلامت شهروندان است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
موسسه خیریه‌ای که حافظ سلامت شهروندان است

خیریه سلامت شهرستان سلماس، در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در برطرف ساختن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان و روستاهای اطراف داشته است.

خیریه سلامت شهرستان سلماس، در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در برطرف ساختن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان و روستاهای اطراف داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مؤسسه خیریه سلامت شهرستان سلماس، با حمایت واحد خیرین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس فعالیت می‌کند و در سال‌های گذشته اقدامات مؤثری در برطرف ساختن زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان و روستاهای اطراف داشته است.

فعالیت‌های خیریه سلامت شهرستان سلماس، با حمایت‌های مجمع خیرین سلامت کشور بوده و این خیریه در راستای تهیه، تجهیز و رسیدگی به بخش سلامت محرومان فعالیت می‌کند.

در سال‌های اخیر، فعالیت مؤسسه پیرامون تبلیغ برای جذب خیرین و کسب سرمایه‌های لازم برای رسیدگی به وضعیت محرومان در حوزه سلامت بوده است؛ از این رو احداث ساختمان دیالیز و تأمین اعتبار خیریه برای خرید دستگاه‌های دیالیز و تجهیزات لازم، یکی از اقدامات مهم این خیریه در سال‌های گذشته بود.

در احداث ساختمان بیماران دیالیز، با همت چندین خیر و به کمک یکدیگر، هزینه‌های خوبی برای ایجاد این مجتمع جمع‌آوری شد و علاوه بر احداث بنا، تجهیزات و دستگاه‌های لازم نظیر ماسک‌های اکسیژن، تخت‌ها، دستگاه‌های دیالیز و سایر ملزومات، خریداری شد.

ساخت خانه بهداشت با عقد تفاهم‌نامه با خیرین

نقش خیرین بومی منطقه در ساخت و تجهیز کانون‌های سلامت بهداشت محرومان را حیاتی است. این مؤسسه با حمایت مستقیم خیرین و با عقد تفاهم‌نامه صورت گرفته و مجمع خیرین سلامت، متعهد می‌شود که با صدور حکم و توافق طرفین، به یک سری از توافقات دوطرفه عمل کند؛ از این رو ساخت خانه بهداشت نیز با اعتباری نزدیک به 6 میلیارد ریال، تماماً از جانب کمک‌های خیرین، تأسیس و بنا شد.

ساخت درمانگاه در روستاهای اطراف شهرستان با تجهیزات کامل و امکانات مناسب برای سلامت روستاییان، از دیگر اقدامات مهمی بود که به لطف و اراده خیرین شهرستان، به انجام رسید و عملی شد.