یک‌شنبه 27 خرداد 1403

میزبان فینال اروپا: یکی از زیباترین استادیوم‌های جهان

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
میزبان فینال اروپا: یکی از زیباترین استادیوم‌های جهان

فینال لیگ اروپا در یک ورزشگاه به روز و دیدنی برگزار می‌شود که از سال 2010 افتتاح شده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌های آتالانتا و بایرلورکوزن در بازی فینال لیگ اروپا در یک ورزشگاه مجلل و تماشایی به نام آویوا در شهر دوبلین ایرلند به مصاف هم رفته‌اند.

حدود 48 هزار تماشاگر از سوی هر دو تیم خود را به شهر دوبلین رسانده‌اند تا تماشاگر این بازی حساس باشند. استقبال خوبی از این فینال صورت گرفته و تصاویر زیبایی در ورزشگاه آویوا رقم خورده است.

دیداری که دو تیم امشب انجام می‌دهند به طور بالقوه می‌تواند زیباترین بازی کل فصل 24-2023 لیگ اروپا باشد و برای خاص‌تر کردن این رویداد، پس زمینه یک استادیوم منحصر به فرد در فوتبال اروپا وجود خواهد داشت: استادیوم آویوا در دوبلین.

فینال لیگ اروپا در مهمترین ورزشگاه ایرلند، محل برگزاری بازی‌های خانگی تیم‌های ملی فوتبال و راگبی ایرلند برگزار می‌شود. استادیوم آویوا در سال 2010 افتتاح شد و این پروژه از سال 2007 آغاز شد.

پروژه طراحی و اجرای این ورزشگاه توسط شرکت معماری پاپولوس انجام شده است. نتیجه نهایی یک استادیوم 50 هزار نفری بود که به بازتعریف زیبایی شناسی استادیوم‌های مدرن فوتبال کمک کرده است.

این ورزشگاه یکی از اولین ورزشگاه‌هایی است که اشکال حجیم و منحنی را پیشنهاد می‌کند که اکنون نقطه شروع هر استادیوم جدید یا کار بازسازی در تاسیسات قدیمی باشگا‌ه های سراسر اروپاست.

ورزشگاه آویوا همانند سانتیاگو برنابئو جدید یک منحنی متوازن نیست و بخشی از آن به دلیل ساختمان‌های مجاور ورزشگاه دستخوش تغییر شده است. پنل‌های نصب شده روی سکوها مانع از ورود نور خورشید نمی‌شوند و یکی از دلایلی که از این پنل‌ها استفاده شده عدم بازتاب نور خورشید به ساختمان‌های مسکونی نزدیک به ورزشگاه است.

میزبان فینال اروپا: یکی از زیباترین استادیوم‌های جهان 2
میزبان فینال اروپا: یکی از زیباترین استادیوم‌های جهان 3
میزبان فینال اروپا: یکی از زیباترین استادیوم‌های جهان 4